Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Sébastien Bourdais - Az autóversenyző

2009.02.08. 16:50 :: SilverMike

Sebastien Bourdais egy igazi autóversenyző, sokoldalú, tapasztalt, és imádja azt, amit csinál. A versenyző mögött a „háttérben” pedig egy rendkívül szimpatikus, szerény, de kellően laza és, agresszív srác áll. Ez akkor vált mindenki számára nyilvánvalóvá mikor ökölcsatába keveredett Paul Tracyvel egy ütközés után, még Amerikában. Emellett ott van az a visszahúzódó családapa, aki felesége és kislánya társaságban érzi legjobban magát egy - egy versenyhétvégén. És mielőtt félreérte valamit a kedves olvasó el kell mondjam, hogy ezzel a felvezetővel nem a többi pilóta képességét és személyiségét kívántam megkérdőjelezni, csupán rá szerettem volna mutatni arra, hogy Sebastien Bourdais egy igazi régi vágású versenyző, egy valódi csodabogár.  „Le Seb” igen kanyargós utat járt be, még beverekedte magát a királykategória elit mezőnyébe. Versenyzett ő Formula 3000-ben, majd látogatást tett a tengerentúli Champ Car sorozatba ahol négy bajnoki címmel lett gazdagabb, ezzel párhuzamosan indult az FIA Sportautó bajnokságban (Le Mans széria elődje), sőt még a legendás „huszonnégyóráson” is rajthoz állt.
Persze ez nem is meglepő, mert aki Le Mans városában született, az előbb vagy utóbb kapcsolatba kerül a versenyzéssel. És ha ez még nem lett volna elég indok arra, hogy hősünk versenyzésre adja a fejét, ott volt „személyes példaképe” az édesapja is, aki szintén autóversenyzőként kereste a kenyerét. Patrick Bourdais túrautókkal, és sportautókkal rótta a köröket Francia honban. Ezután a kis Sebastien nem sokat gondolkozhatott azon, hogy milyen pályára szeretne lépni, egyértelműen az autóversenyzés világában szeretett volna elhelyezkedni. Az első lépéseket az 1990-es évek közepén tette meg, a sikeres gokartos évek után csatlakozott a Francia Formula 3-as sorozathoz. Az 1999-es bajnoki címe után került be a nemzetközi „vérkeringésbe”, mikor a Formula 3000-be szerződött (GP 2 elődje). Ebben a sorozatban 2002-ben ért fel a csúcsra, miután a szépreményű Tomas Engét kábítószer botránya után pontbüntetésben részesítették. F-3000-es bajnoki címe után került először kapcsoltba a Formula 1-el, legtöbben már a Renault csapatban látták, mikor Flavio Briatore világossá tette, nem tart igényt a szolgálataira. A Forma 1 es lehetőségről egy hajszállal lemaradó Bourdais, a tengerentúlon a Champ Car sorozatban talált versenyzői ülést.
Ami Michael Schumacher volt a Formula 1-nek, az volt Sebastien Bourdais a Champ Carnak a 2000-es évek közepén. Első versenyén 2003-ban, St. Petersburgban rögtön megszerezte a Pole Pozíciót, majd három győzelmet zsebelt be ebben a szezonban. „Bourdais kora” 2004-ben kezdődött el, a következő években nem talált legyőzőre, és négy bajnoki címet szerzett zsinórban, ezzel Ő lett a Champ Car történetének legsikeresebb versenyzője. A Forma autós sikerek mellet Bourdais néha – néha hazalátogatott, és belekóstolt a legendás Le Mansi 24 órás verseny hangulatába. Először az 1999-es futamon állt rajthoz, a GTS kategóriában, egy Francia csapattal. A következő években már a prototípusok között próbált szerencsét, a szintén hazai Pescarolo Racing színeiben. Legutóbb 2007-ben indult el a viadalon a Peugeot pilótájaként, és ekkor aratta eddig legnagyobb sikerét, egy egész napi száguldás után a második helyen ért célba. Sőt, ha igazak a hírek 2009-ben is megtaláljuk a nevét a legendás futam rajtrácsán, ugyanis a Peugeot ismét számít a segítségére. Ezzel hosszú – hosszú idő után Ő lesz az első AKTÍV F1-es versenyző, aki elindul a Le Mansi 24 órás versenyen. Ezért is tartom Őt egy „régi módi, klasszikus” autóversenyzőnek. A legtöbb mostani pilótának ugyanis esze ágában sem lenne más versenyen elindulni, ők csupán a világbajnoki futamokra összpontosítanak. És csupán visszavonulásuk után kóstolnak bele a hosszútávú versenyzés szépségeibe.
No, de térjünk vissza 2007-be. Sebastien ekkor szerezte meg negyedik bajnoki címét a CC-ben, majd ismét tesztlehetőséget kapott egy Formula 1-es csapattól. A nyári tesztnap után a Toro Rosso egyre több lehetőséget biztosított neki, majd annyira elégedettek voltak vele, hogy szerződést ajánlottak neki a 2008-as évre. Bourdais - aki ekkor még nem gondolta, hogy első éve borzalmasan fog eltelni a Forma 1-ben - aláírta a papírost. Első futamán a negyedik helyről esett ki motorhiba miatt, keserű vigasz lehetett számára, hogy teljesítette a 90%-os távot, és még rangsorolták a hetedik helyen. Fortuna a következő futamok alkalmával sem állt mellé, Monzában a csodálatos negyedik rajthelyet szerezte meg, de a rajtrácson ragadt. Belgiumban, az utolsó körökben vesztette el harmadik pozícióját, mikor leszakadt az ég, és a csapat nem hívta ki esőgumikért. Japánban utólag fosztották meg hetedik helyezésétől, mivel a versenybíróság vétkesnek ítélte egy Massával történt ütközésben. Az eset után szinte az egész F1-es világ elítélte a döntést, de hősünk ettől még nem jutott pontokhoz. Míg Bourdais szenvedett, csapattársa Vettel szárnyalt, Olaszországban futamot nyert, majd pontok tucatját gyűjtötte be. A sikertelen év után a legtöbben megkérdőjelezték tehetségét, és a Toro Rosso ülését Takuma Satónak adták volna. A téli tesztek alatt több alkalommal is megmérkőztek, hol Seb, hol Taku volt a gyorsabb. Végül azonban a Toro Rosso vezetői a szimpatikus Francia mellet tették le voksukat.
Megérdemelte a második esélyt. De vajon tud vele élni?
„Mr. Amerika” minden bizonnyal rá fog szolgálni a csapat bizalmára, tapasztalata a slick gumik terén (CC-ben azt használták), és alapgyorsasága sok segítséget fog nyújtani a „kis bikásoknak” az új szezonban. De vajon ott folytatja a Toro ahol 2008-ban abbahagyta? Joggal merül fel ez a kérdés, mivel a csapat gerincét képező Gerhard Berger elhagyta az istállót, és a Red Bull Racing is egyre kevesebb támogatást kíván nyújtani nekik. Azonban ha a Red Bull egy jó autó készít, a Ferrari motor pedig ütőképes lesz, valamit a csapat lelkesedése sem törik meg, akkor folytathatják menetelésüket a sikerek útján.
Már csak az kellene, hogy a szerencse istenasszonya Bourdais mellé szegődjön…

 

6 komment

Címkék: vélemény hírek pilóták

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr62930125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tfefe 2009.02.08. 18:04:25

Hát slick gumikon, és nem agyon aero-zott autókkal sztem jobb lesz. Ráadásul idén a Toro egész évben egy autót használ majd konstrukció szempontjából, nem lesz év közben váltás mint tavaly, ami komoly problémákat okozott év közben. Ha sikerül a Ferrari motort jól integrálni a Red Bull-tól kapott autóba, sztem jó évet is zárhat idén!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.08. 18:16:28

@tfefe:
Pontosan, nagyban függ a teljesítményük (az év eleji mindenképpen) az RBR től. A csapatszellem megvan azzal nem lesz baj szerintem. A Ferrari nem hiszem, hogy gyenge motort fog adni, biztos jól beépítik. Én kezdek bizakodó lenni, de Berger nagyon fog hiányozni, és mi van, ha az RBR is gyenge lesz? A Toro Rosso teljesítménye nekem a legnagyobb kérdőjel, lehet jó és rossz is.

No Bourdais! Ahogy írtad kifoghat jó évet, tudod a kétszámjegyű pont meglegyen! :) Ahogy ezt gondolom az írásból is levettétek, nekem szimpatikus, remélem pár évig a mezőnyben lesz!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.09. 21:04:00

Biztossá vált, hogy Bourdais indul a Le Mans-i 24 órás versenyen, a Peugeot színeiben! Remélem sikerül szép eredményt elérnie! :)

www.f1-live.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=6816&Itemid=1

Vick08 2009.02.11. 20:09:33

Bourdais egy igazi színes egyéniség, érdekes ember. Remélünk hallunk még róla sok szép dolgot.

Jó a cikk Mike!!:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.11. 20:47:22

@Vick08:
Ebben egyetértünk! Nagyon remélem, hogy idén vagy a LeMans vagy az F1 összejön neki! Ő egy univerzális ember! :)

Köszi a szép szavakat, és a kommentet! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.14. 19:01:48

Az e heti tesztekről holnap jön egy kis firkantás :)
süti beállítások módosítása