Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Teddy Mayer emlékére

2009.02.04. 20:34 :: SilverMike

                         „Egyike volt az autóversenyzés nagy alakjainak.”

Mondta Ron Dennis a napokban. Sajnos szomorú aktualitása volt ennek a nyilatkozatának, ugyanis életének 73. évében elhunyt Teddy Mayer, a McLaren egykori csapatvezetője. Az a Mayer kinek a neve a legtöbbünknek már csak egy emlék a dicső múltból, egy „garázsmester” a sok közül. Ő azonban több volt ennél, munkásságnak köszönhető, hogy a McLaren csapat nem szűnt meg az 1970-es évek elején, és az Ő vezetése alatt hódították el először a bajnoki címet az akkor még piros-fehér autók. Apropó piros – fehér autók! Bizony még az egykoron „legendás” szponzort, a Marlborót is ő édesgette a wokingi csapatba.
Teddy becsületes nevén Edward Everett Mayer (a Teddy becenevet mackós termete miatt aggatták rá) 1935. szeptember 8-án látta meg a napvilágot az Egyesült Államokban. Az autóversenyzés vérkeringésébe az 1960-as években került be, mint egy a fiatal amerikai versenyzőket (köztük testvérét) támogató menedzser. Az „új világot” 1963-ban hagyta el, mikor csatlakozott Bruce McLarenhez, és egyike lett a McLaren csapat alapítóinak. Az elkövetkezendő években részese volt az istálló első sikereinek. Mayer 1970-ben vált a csapat elsőszámú emberévé, miután Bruce McLaren, (a száguldó kivi) legújabb Can-Am versenyautójának tesztelése közben, halálos balesetet szenvedett. Az „alapító” hirtelen halála után Teddy-re hárult az a feladat, hogy barátja csapatát a világ tetejére jutassa. Ennek érdekében az 1970-es évek elején megszerezte a Marlborót főszponzornak, és sikerült beszerveznie a csapatba egyik legnagyobb felfedezettjét a tragikus sorsú Peter Revsont. A csúcsra mégsem az amerikai pilóta, hanem a legendás „Emmo” azaz Emerson Fittipaldi jutatta fel a csapatot, 1974-es világbajnoki címével.  A sikerek után  kisebb hullámvölgy következett, Emerson fogta magát, és elvitte az egyes rajtszámot testvére „cukorcsapatához” a Coopersucar-hoz, csapattársa a szintén bajnok Denny Hulme pedig a visszavonulás mellet döntött. Teddy viszont nem adta fel, és távozó pilótái pótlására leszerződtette a „hippi versenyzőt” James Huntot. A tehetséges angol „playboy pilóta” rászolgált a csapat bizalmára, és elhódította a világbajnoki címet, azon a mára már legendássá váló Japán Nagydíjon. Mikor Niki Lauda kiszállt a versenyből mondván: „hülye, aki ilyen körülmények között versenyez”. Hunt pedig behozta autóját a harmadik helyen, azt, hogy világbajnok lett csak később a levezető kör után, a bokszutcában tudatta vele Teddy kapitány. Mayer és csapata nem csak a világbajnokságon ért el sikereket, a hetvenes években az Indy500-on is sikerült győzelmet szerezniük. Sajnos a ’70-es évek végén, és a ’80-es évek elején a sikerek el - elmaradtak. 1982-ben Teddy átadta helyét egy fiatal üzletembernek, annak a bizonyos Ron Dennisnek. Az „kapitány” az F1 után Amerikában a Champ Car bajnokságban próbált szerencsét. Csapatával a Mayer Motor Racinggel majdnem bajnoki címet szerzett 1984-ben, de egy paraszthajszálnyival lemaradtak a trófeáról. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy később (1986) Teddy még visszatért a Formula 1-be, a szépreményű Beatrice – Haas csapat kedvéért, a kezdeményezés azonban kútba esett, és Mayer végleg kiszállt a száguldó cirkuszból. Az elkövetkező években az IRL sorozatban, a tengerentúl legsikeresebb csapatánál a Penske Racing-nél dolgozott egészen 2007-ig, mikor végleg búcsút intett az autóversenynek.
Mayert 2009. január 30-án angliai otthonában érte a halál. Távoztával ismét elment egy a Formula 1 legendás alakjai közül.

„Az ég gazdagabb lett egy bajnokkal!”

Nyugodjék Békében!

4 komment

Címkék: hírek forma1történelem tervezők/csapatfőnökök

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr4923118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.02.05. 00:48:34

Sajnálatos hír! A névadó alapító és a Dennis-éra közti, cseppet sem eredménytelen "átkötő" évek jeles csapatfőnöke. A McLaren-család egy patinás taggal kevesebb lett...

Nyugodjék békében!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.05. 21:17:16

Szia Dave!
Nagyon erre nem is lehet válaszolni, sajnos...

"McLaren-család egy patinás taggal kevesebb lett..." Egyetértek!

Köszi a kommentet, és a "megemlékezést" :)

Vick08 2009.02.05. 22:37:21

Hát igen. Egyetértek Dave985-tel. Sajnálatos a hír. A McLaren egyik alapítójáról van szó. A legtöbb hír jó, f1 tájékán de ez sajnos a nem jók közé tartozik.

Nyugodjék Békében.

Mike! Szép a cikked, korrekt, de megható. Szép visszaemlékezés egy ilyen nagy alakra. Grat!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.07. 12:13:52

@Vick08:
Szia! Neked is köszönöm a kommentedet!

Köszi a gratulációt, igyekeztem szép bejegyzést írni Mayerről! :)
süti beállítások módosítása