A Formula 1 kettőezer-nyolcas szezonja a héten végérvényesen is lezárult. Először is Lewis Hamiltont hivatalosan is világbajnokká koronázták Monte – Carlóban, a már megszokott év végi FIA Gálán. Ahol nem csak a királykategória bajnoka kapta meg méltó jutalmát, hanem az Úr 2008. évnek másik két bajnokát is díjazták. Sébastian Loeb a WRC, és Yvan Muller a Túrautó világbajnoka, is megkapta a jól megérdemelt serleget. A két francia bajnok közül, Loeb még egy hatalmas elismerést is bezsebelhetett, miután hatalmas csatában legyőzte David Coulthardot a Bajnokok versenyén. És ha már a WRC zsenijénél tartunk, Loeb nemrégiben megjegyezte, hogy abban az esetben, ha a Rally Világbajnokságban a super2000-es autók átveszik a hatalmat, akkor bizony, szívesen átpártolna a Formula 1-be! Harminchat évesen… hihetetlen figura! A hírek szerint egy éves tesztprogramon venne részt, és a 2010-es bajnokságon (szerződés esetén) már rajtrácsra is állna. Az egész ötlet a nemrégiben lezajlott barcelonai teszt után fogant meg, mikor is a rally király meggyőzően tejesített azon a bizonyos gyakorláson.
Valóban elérkeztünk a szezon végére mikor a napokban a jerezi tesztsorozat is végetért. Az első hét első napján a Williams legújabb felfedezettje a fiatal Dani Clos rótta a köröket, és a kiszivárgott információk szerint fantasztikus köröket teljesített a nyirkos pályán. Míg a világ szeme Monte – Carlóra, és a már említett nagy tárgyalásra, valamit a gálára meredt a teszt folytatódott Jerezben. A következő napokban már a nagyágyúk (McLaren, Ferrari és BMW) is megjelentek. A bajorok a már jól ismert „ronda” autójukkal érkeztek meg, de nem voltak ám egyedül, a Williams is a 2009-es csomagot próbálgatta már. Sőt a hét közepén már a McLaren – Mercedes is a pályára vitte a 2009-es első szárnyát. Szintén ezek a csapatok próbálgatták a KERS rendszert is. A már jól ismert fékenergia visszaalakító rendszer fejlesztésében a hírek szerint a BMW áll az élen, ennek ellenére a háromnapos teszt alatt nem kevesebb, mint hat alkalommal romlott el az autójuk… Eközben a Renault a Ferrari és a Toro Rosso a 2008-as autó módosított verziójával lépett a pályára. A legjobb időt a Toro Rosso ifjú svájci titánja, Sebastian Buemi futotta mind a három napon. A fiatal pilóta körülbelül 350 (!) kört tett meg a pályán, rá is fér a gyakorlás, mert a bokszutcai pletykák szerint a jövő esztendőben Ő kormányozza majd a „kisbikák” egyik autóját. A másik pilóta kiléte a mai napig kérdéses, ezért a pilótai ülésért Takuma Szato és Sebastien Bourdais folytat ádáz harcot. Mindketten másfél napot teszteltek, kettejük közül „kamikaze Sato” futotta a jobb kört. Mellettük a pályán a nagyobb sztárok is látogatást tettek, a szorgalmas Robert Kubica mellett Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Felipe Massa és Heikki Kovalainen is autóba pattant.
Időközben a Toyota csapat a világ egy másik részén tesztelt. A japánok Bahreinbe utaztak, a sivatagi pályán a komplett csapat (Glock, Trulli és a teszter Kobayashi) részvett. Mellettük két fiatal, Henki Waldschmidt és Andrea Caldarelli is lehetőséget kapott. Ők is két héten keresztül (hétfő és szerda között) próbálgatták a silck gumikat, az új aerodinamikát és a 2009-es szabályoknak megfelelő három versenyt is kibíró motorokat. A legjobb időt a hat pilóta közül Timo Glock autózta.
Az utolsó tesztsorozat ezen a héten zárult le. Még a Red Bull két csapata, a Williams és a BMW jerezben folytatta a munkát, addig a Ferrari és a McLaren a világ állítólagosan legmodernebb pályájára látogatott, Portugáliába. Ezen a teszten legfőképpen a tesztpilótáké volt a főszerep. A McLaren a 2009-es első szárnnyal, és a KERS rendszerrel próbálkozott, még a Ferrari itt is a 2008-as autó átbuherált változatával körözgetett. Eközben Jerezben sem változott a helyzet. Még a BMW és a Williams szorgosan gyűjtötte az információkat a 2009-es autóikkal, addig a Red Bull csapatai a 2008-as konfigurációval körözgettek. Ezen a héten is a Toro Rosso ifjú titánja (Buemi) diktálta a tempót, a három napból kétszer volt a leggyorsabb. „Uralmát” a bikások nagycsapatához most érkező Sebastian Vettel döntötte meg.
Azt azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy ezek az adatok bár jól hangzanak, nem jelentenek szinte semmit. Majdnem minden csapat más és mást tesztel, másként készül az új évadra. Főleg a mostani tesztek nem voltak mérvadóak, a Red Bull és a Toro Rosso sikerét nagyban az idei autónak köszönheti. Míg a többiek már a 09-es vagy átmenti konstrukciókra, addig ők a legfőképpen a fiatal pilóták tapasztalatszerzésére összpontosítottak. Azt is meg kell említeni, hogy azok a bizonyos „2009-es autók”, még csak nyomokban tartalmazzák a 2009-es modellek vonásait. A fontos tesztek, és az új autók bemutatása ugyanis csak Januárban kezdődik meg. Az idei tesztek végeztével, egy hihetetlenül mozgalmas évet hagytunk magunk mögött. Csak reméli, tudjuk, hogy a következő esztendő is hasonlóan izgalmasra, és fordulatosra sikeredik…
Tesztek a világ minden részén
2008.12.19. 15:09 :: SilverMike
8 komment
Címkék: hírek érdekesség tesztek
A bejegyzés trackback címe:
https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr18831737
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.19. 16:57:05
Látom, belelendültél.:)
Loeb egy igazi zseni, mégha technikai okok miatt igazi, versenyképes ellenfele nem is nagyon akadt, mégis magáért beszél, amit ez a francia művel a rallyban. Külön szívfájdalom, hogy jövőre gyakorlatilag érdektelenségbe fulladhat az egész sorozat a Ford és a Subaru kiszállásával. Talán ezért is kacsintgat az F1 felé? Tény, Prost óta nincs igazi karizmatikus, erős francia versenyző. Alesi és Prost szerethető volt, a szép reményű Montagny-t sikerült Briatore-nak kicsinálnia, Bourdais pedig sajnos a válság áldozata lesz, úgy fest. Groesjeant a Nelsinho-t favorizáló tőkés csoport egyelőre nem engedi üléshez, így hát akár Loeb beférhet.
A tesztekhez kapcsolva pár gondolat.
1. A KERS-ben a Ferrari komoly lemaradásban van, ám egyrészt ezen még bőven van idő változtatni, másrészt egyáltalán nem biztos, hogy ez a rendszer előnyt jelenthet összességében. Mivel opcionális érvényű, akár még az is megeshet, hogy a Ferrari odacsap minden KERS-es különítménynek. Ugyanis a slick gumik kopási szintje miatt érdemes főként erre az oldalra összpontosítani.
2. Az STR-nél jövőre Buemi és Szató lesz, mindkettő a pénz miatt, kiváltképp a svájci gyerek. Számomra semmit nem mutatott Buemi a GP2-ben, az egyetlen hungaroringi győzelmét leszámítva, dehát ott sem egységes a technika. Igazából a versenyek szempontjából majdnem mindegy, ugyanis szent meggyőződésem, hogy a Toro Rosso személyében meglesz 2009 fix sereghajtója, tetemes, már-már Minardira hajazó lemaradással.
3.Örülök, hogy a ROC-nevű bohóckodásról nem tudósítottál. Lehet, kisebbségben vagyok véleményemmel, de az ilyen rendezvényeket nehezen tudom sportszempontból értékelni.
4. Előre szólok elfogult vagyok:
A McLaren modellje tetszik a legjobban a jövő éviek közül, igaz talán a hátsó szárny még az idei, ha jól nézem.:)
Loeb egy igazi zseni, mégha technikai okok miatt igazi, versenyképes ellenfele nem is nagyon akadt, mégis magáért beszél, amit ez a francia művel a rallyban. Külön szívfájdalom, hogy jövőre gyakorlatilag érdektelenségbe fulladhat az egész sorozat a Ford és a Subaru kiszállásával. Talán ezért is kacsintgat az F1 felé? Tény, Prost óta nincs igazi karizmatikus, erős francia versenyző. Alesi és Prost szerethető volt, a szép reményű Montagny-t sikerült Briatore-nak kicsinálnia, Bourdais pedig sajnos a válság áldozata lesz, úgy fest. Groesjeant a Nelsinho-t favorizáló tőkés csoport egyelőre nem engedi üléshez, így hát akár Loeb beférhet.
A tesztekhez kapcsolva pár gondolat.
1. A KERS-ben a Ferrari komoly lemaradásban van, ám egyrészt ezen még bőven van idő változtatni, másrészt egyáltalán nem biztos, hogy ez a rendszer előnyt jelenthet összességében. Mivel opcionális érvényű, akár még az is megeshet, hogy a Ferrari odacsap minden KERS-es különítménynek. Ugyanis a slick gumik kopási szintje miatt érdemes főként erre az oldalra összpontosítani.
2. Az STR-nél jövőre Buemi és Szató lesz, mindkettő a pénz miatt, kiváltképp a svájci gyerek. Számomra semmit nem mutatott Buemi a GP2-ben, az egyetlen hungaroringi győzelmét leszámítva, dehát ott sem egységes a technika. Igazából a versenyek szempontjából majdnem mindegy, ugyanis szent meggyőződésem, hogy a Toro Rosso személyében meglesz 2009 fix sereghajtója, tetemes, már-már Minardira hajazó lemaradással.
3.Örülök, hogy a ROC-nevű bohóckodásról nem tudósítottál. Lehet, kisebbségben vagyok véleményemmel, de az ilyen rendezvényeket nehezen tudom sportszempontból értékelni.
4. Előre szólok elfogult vagyok:
A McLaren modellje tetszik a legjobban a jövő éviek közül, igaz talán a hátsó szárny még az idei, ha jól nézem.:)
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 17:11:45
Dave:
Én nagyon szívesen látnám Loeb-öt az F1-ben. A Rally VB sajnos sokkal nagyobb bajban van mint az F1 volt a költségcsökkentés megszavazása előtt. Két gyártó marad, kilépett a Subaru (ami a VB egyik ha nem a legnépszerűbb alakja volt) és a sorozat jövője is ingatag lábaok áll. Nem csodálnám, ha Loeb utolsó éve lenne a 09-es. Abban nem kételkedem, hogy nem kapna szerződést. Szerintem a Red Bull azonnal lecsapna rá, részben pr, részeben a Renault motor(persze ha az marad 10-ig) és részben Loeb zsenije miatt. Én várom :).
Az STR felállás szerint is így alakul. Bourdais utlós szalmaszála a Honda utódcsapata lehet majd, attól függően ki veszi meg azt.
Sztem a RoC egy show, nem hiszem hogy sport szempontbúl komolyan kellene jegyezni. Egy afféle év végi "buli" a pilótáknak.
Hát persze, hogy a McLaren a legszebb! :-) volt kétséged? Igen a hátsó szárny még 08-as, de nem hiszem, hogy a 09-es rontani fog ezen az összképen!
Én nagyon szívesen látnám Loeb-öt az F1-ben. A Rally VB sajnos sokkal nagyobb bajban van mint az F1 volt a költségcsökkentés megszavazása előtt. Két gyártó marad, kilépett a Subaru (ami a VB egyik ha nem a legnépszerűbb alakja volt) és a sorozat jövője is ingatag lábaok áll. Nem csodálnám, ha Loeb utolsó éve lenne a 09-es. Abban nem kételkedem, hogy nem kapna szerződést. Szerintem a Red Bull azonnal lecsapna rá, részben pr, részeben a Renault motor(persze ha az marad 10-ig) és részben Loeb zsenije miatt. Én várom :).
Az STR felállás szerint is így alakul. Bourdais utlós szalmaszála a Honda utódcsapata lehet majd, attól függően ki veszi meg azt.
Sztem a RoC egy show, nem hiszem hogy sport szempontbúl komolyan kellene jegyezni. Egy afféle év végi "buli" a pilótáknak.
Hát persze, hogy a McLaren a legszebb! :-) volt kétséged? Igen a hátsó szárny még 08-as, de nem hiszem, hogy a 09-es rontani fog ezen az összképen!
korlat 2008.12.19. 18:41:53
hogyhogy a gp2-ben nem azonos a technika? tudtommal az...
amúgy ha Loeb beférne az F1-be az lenne a szép... nem ügyetlen a gyerek és ha tényleg feküdne neki az f1-es kocsi, akkor sanszos, hogy a világ első olyan embere lehetne, aki bajnok rally-ban és a f1-ben egyaránt. ha jól tudom. na de ne szaladjunk ennyire előre, egyelőre ülést lőbnek szt meglássuk:)
amúgy ha Loeb beférne az F1-be az lenne a szép... nem ügyetlen a gyerek és ha tényleg feküdne neki az f1-es kocsi, akkor sanszos, hogy a világ első olyan embere lehetne, aki bajnok rally-ban és a f1-ben egyaránt. ha jól tudom. na de ne szaladjunk ennyire előre, egyelőre ülést lőbnek szt meglássuk:)
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 18:55:17
korlat: ígyvan Ő lenne az első! Akár képes is lenne rá! Ülést neki,és minden kiderül. Én remélélem befér a királykategóriába.
laudaf1 2008.12.19. 19:52:50
Loeb a világ legjobb pilótája és ezt bizonyította is az eddigiekben, ha pedig valakinek kétsége lett volna efelől annak is, eloszlatta a Race of Champions-on amit, megnyert.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.20. 15:03:49
laudaf1: Igen Loeb nagyon jó versenyző. És ezt idén többszörösen bizonyította
Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.22. 16:30:03
Elemezték a blogodat:
emberekesablog.blog.hu/2008/12/21/silvermike
9-et kaptál a tartalomra, úgy gondolom, erre büszke lehetsz.:)
Össz-vissz 8,5, ami remek eredmény.
emberekesablog.blog.hu/2008/12/21/silvermike
9-et kaptál a tartalomra, úgy gondolom, erre büszke lehetsz.:)
Össz-vissz 8,5, ami remek eredmény.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.23. 12:41:21
Dave: Most olvastam el az értékelést! És igen büszke is vagyok a leírtakra:). Nagyon rendesek voltak, hogy elemezték, sőt szavazni is lehet rá :)
Neked is köszönöm az ottani dicséretet! :)
Neked is köszönöm az ottani dicséretet! :)
Beszélő