Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A világbajnok

2008.11.29. 21:13 :: SilverMike

Ha jól emlékszem két évvel ezelőtt, egy Formula 1-el foglakozó újságban olvastam a következő sorokat, ráadásul egyenesen a címlapon:
„Ki is az a Lewis Hamilton?”
Most ennek próbálok utánajárni, feleleveníteni a Formula 1 2008-as világbajnokának életútját, a távirányítós autóktól, a Formula 1-es gépekig. Gyorsan megjegyezném, hogy abban a bizonyos cikkben a feltett kérdésre a következő volt a válasz:
„Talán 2008 világbajnoka.”
 

1. Rész: A Kölyök


A történet 1985. Január 7.-én kezdődött. Mikor Lewis Carl Hamilton meglátta a napvilágot, egy kicsiny angliai faluban. Autóversenyzői pályafutását egyedülálló módon, távirányítós autókkal kezdte. Majd következhetett a már jól megszokott szamárlétra, gokartból a Forma 1-be, mindenféle utánpótlás kategórián át. Igen ám, de Lewis nem a gazdagságól érkezett, nem álltak mellette szponzorok, egyedül édesapja Anthony támogatta, aki több műszakban dolgozott, hogy gyermeke versenyezhessen.
Nem sokkal később, ez megváltozott!
Ugyanis a legenda szerint, egy a kilencvenes évek közepén tartott díjátadáson a fiatal Hamilton találkozott Ron Dennis-szel, a McLaren birodalom fejével. Ekkor zajlott le a híres – hírhedt „párbeszéd”, melyben Lewis odaállt Dennis elé, és elmondta neki, hogy egy napon az ő csapatában szeretne versenyezni. Hihetetlen módon a McLaren csapat nemsokkal később bevette az utánpótlás csapatába, innentől fogva nem voltak anyagi gondok. Viszont annál több gondja lehetett Lewis ellenfeleinek. A fiú minden sorozatban bajnok lett, röpke két éven belül. Ez történt 2006-ban a GP2-es bajnokságban is. A Formula 1 előszobájának tartott sorozat megnyerése után figyelt fel a világ először erre a bizonyos Lewis Hamiltonra.
 

2. Rész: A „szuper újonc”

 

Lewis bombaként robbant be a Formula 1 világába is. Elsősorban a veleszületett tehetsége, másodsorban pedig a média segítségével, pár verseny után új világsztár született.

A kezdés fantasztikusra sikeredett, első kilenc versenyén dobogóra állhatott, sőt ezek közül kettő futamon diadalmaskodni is tudott. Rengeteg rekordot írt át és, ha csak a statisztikákat nézzük Ő volt a legfiatalabb pilóta aki valaha világbajnoki pontvadászatot vezetett (mindössze élete harmadik versenyén). Hatodik versenyén tudott először nyerni, mégpedig a mára már legendássá váló Kanadai Nagydíjon 2007-ben. Győzelmét a káoszfutamon többször a pályára látogató „széfti kár” sem tudta elvenni. Egy hétre rá, gigászi csatában győzte le többszörös világbajnok csapattársát Fernando Alonsót, a legendás Indianapolisban. Azt a Fernando Alonsót, kivel ádáz csatát folytatott egész évben, mindketten pontokat loptak el egymástól, és mindketten az első számú pilóta címére hajtottak. Néha nem túl fair módon...
Hamilton bemutatkozó éve nem csak a fantasztikus sikerekről, hanem a buta hibákról is emlékezetes marad. A Kínában elkövetett bokszutcai baki, és a Brazíliai „melléváltás” a bajnoki címébe került. És ahogy az már lenni szokott amint megszülettek a rajongói, úgy sokasodtak a haragosok is, bizony már az első évad után. Sokak szerint Hamilton arrogáns, és beképzelt, való igaz, hogy néhány nyilatkozatával túllőtt a célon. Ha már itt tarunk véleményem szerint ez lenne Hamilton legnagyobb hibája. Mégpedig hogy, sokszor nyilatkozik meggondolatlanul, és öntelten. Ezt egyenlőre még a fiatalsága, és hevessége rovására lehet íri, de a jövőben ezen feltétlenül változtatnia kell...
Nem csak emiatt érték támadások újoncéve után. A történethez hozzátartozik, hogy Ő lett „minden idők első színes bőrű Formula 1-es pilótája.” Amit a 2007-es szezon során persze jól a szájába rágtak mindenkinek. Szinte minden Lewis-szal fogalakozó cikkben, televízió adásban, és riportban elhangzott a fent említett mondat. Pedig elég elég lett volna egyszer elmondani, tudomásul venni, és nem rágódni rajta. Ahogy azt nagyon sokan megtették, főleg a 2007/2008-as téli tesztek alkalmával . Ekkor szembeszült hősünk , rasszista megnyilvánulásokkal. Összegzésképpen elmondható, hogy a 2007-es esztendő a hatalmas sikerek, és a váratlan hibák, támadások éve volt Hamilton számára. Afféle hullámvasút évad...

 

3. Rész: A világbajnok

 

Lewis 2008-ban felállt a padlóról, idén mutatta meg igazán oroszlánkörmeit. Az igazsághoz persze, hozzátartozik, hogy ezévben is voltak buta és érthetetlen hibák! Gondoljunk csak a Kanadai akcióra, vagy az elkapkodott előzésekre mind Belgiumban, mind Japánban. Melyekből egyetlen következtetést lehet levonni: Lewis még fiatal, az a tűz ami izgalmas versenyzővé teszi, többször űzi bele felesleges, túlvariált akciókba. A jövőben vajon higgadtabb pilóta lesz, a már világbajnok Hamilton?
Mert bizony a jóslat beigazolódott. Hamilton 2008-ban elhódította a világbajnoki trófeát! Teljesen megérdemelten. Gondoljunk csak a Németországi produkciójára, ahol egy rossz csapattaktika okán visszaesett, de ezután alig tizenöt kör alatt az ötödik helyről az élre vágott, és nyert! Vagy az Olasz Nagydíjra, ahol vizes pályán egerészte fel magát a tizenötödikről a második pozícióba, néhány kör leforgása alatt. A vizes pálya amúgy sem volt sosem idegen neki, Brit származása révén hozzászokott ezekhez a körülményekhez, sőt mesterfokon el is sajátította a „vízen vezetés” művészetét. Ezt láthattuk a vizenyős Monacóban, és a hazai nagydíján a britanniai özönvízben. És most érkezünk el Lewis szerény véleményem szerint legnagyobb érdeméhez. A versenyzési stílusához, ahhoz ahogy vezet: agresszívan, és izgalmasan. Nem az a típusú pilóta aki megelégszik a második hellyel, mer előzni, versenyezni, és kockáztatni.
Ennek, és persze a McLaren csapat 100%-os támogatásának köszönhetően érte el Lewis Hamilton legfőbb célját, huszonhárom évesen, „minden idők” legfiatalabb világbajnokává vált a királykategóriában...

És még nagy jövő áll előtte...

 

 

13 komment

Címkék: vélemény pilóták

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr93795314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dave985 2008.11.30. 18:16:14

Látom, megtanultad a reklámozás művészetét.:PP
Egy kis trailer kellene csak a készülődő cikkről, s máris egymást ölnénk érte.:)
Valami azt súgja, hogy tartalmas olvasmány lesz.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.30. 19:53:31

dave: hát igen tanulgatok! :)
De ismét elnézéseteket kell kérnem, mert egész nap nem voltam gépközelben és a cikk késni fog. Mivel csak a feléig jutottam és nem akarok összecsapni, meg fele munkát végezni, ezért a cikk majd holnap jön! köszi a megértést és a türelmet, és bocsi újra!

addig legyen elég ez a kis "trailer"
Hamilton Pályafutása (igaz f1-es csak):
www.youtube.com/watch?v=3v7AnbprBlE

dave985 2008.12.02. 15:07:12

Szép, élveztem.
Külön kiemelném Lewis életének azt a részét, amikor bizony tinikorában neki is dolgoznia kellett egy étteremben (pincérként,vagy rakodóként,azt már nem tudom), hogy finanszírozni tudja cseppet sem olcsó gokartozását. Sok rosszakaró (vagy szimplán tudatlan) nem látja be, hogy a Hamilton-család messze nem volt gazdag, felemelkedésük egy igazi sikertörténet.
Nem tudom, erről "ír"-e Lewis a "könyvében" (nyilván nem saját pennájából jött a nagy mű), mindenesetre érdekes életút.

A 2006-os GP2-es szezon kapcsán ne feledjük el, hogy terítéken volt az a lehetőség is,hogy Montoya helyére beülhet Lewis is már év közben, de végül de la Rosa mellett döntöttek. Így legalább nyerni tudott Lewis is.

A 2007-es évad bemutatása rendkívül korrekt, én se írhattam volna jobban.:)
Szvsz Indy volt az a verseny, ahol elkezdődött az Alonsoval való igazi küzdelem. Monaco még csak egy zöldfülű (tegyük hozzá alaptalan, hiszen ott a spanyol klasszisokkal jobb volt) kirohanása kirohanása volt, Indyben viszont először verte meg egy-egy ellen a kétszeres világbajnokot! Innentől kezdve hitt abban, hogy megverheti Alonsot. Összességében fele-fele arányban sikerült is neki.
Bár én továbbra is úgy vagyok ezzel, hogy talán Alonso mellett kellett volna letenni a voksukat, mégha Lewis tény,ami tény, felérte tapasztaltabb vetélytársát. De ez már csak a múlt...

Az idei évét jellemezve megítélésem szerint - és itt most ellentmondok neked - nem állt fel a K.O. után, hiszen egészen Monacoig igazán nem mutatott olyan teljesítményt, amit tavaly az utolsó 2 versenyt leszámítva végig láthattunk tőle. Ezért is érveltem úgy mindenhol, hogy az idei vb-cím inkább a tavalyi (helyesebben az első két) szezonjának gyümölcse és méltó megkoronázása. Az idei évében jóval szolidabb, szürkébb volt, s több hibát követett el. Igaz, klasszis teljesítményből is több akadt.
Mentalitása reményeim szerint vb-ként meg fog változni a továbbiakban. Mindezt nem a versenyzésére értem. Senna is haláláig ugyanolyan hektikus, vadóc, rátarti volt, mint most Lewis. Tetszik, nem tetszik, én hozzá hasonlítom, ebből a szempontból, ill. a vizes való vezetését is tekintve.
Tudjuk, tudja, miben kell javítania, hogy eredményességben is felnőjön példaképéhez.

Kimi&Schumi 2008.12.02. 17:28:13

Kedves Miki!
Nagyon színvonalas és igen jó lett a cikk,csak gratulálni tudok hozzá! Folytasd továbbra is igy!

Üdv: Viv

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.02. 17:36:23

Dave: köszöm! :)
Ez is egy szép, tartalmas komment volt, rengeteg dologban csak egyetérteni tudok.

Ha az emlékeim nem csalnak akkor valóban pincér volt, de mérget nem vennék rá.

A 2006-os beugrás butaság lett volna jót tette neki a Gp2 jó felkészülés volt a királykategóriára, de valóban volt erről szó. Sőt ha jól emlékszem a Brazil Nagydíjon majdnem Lewis indult már de la Rosa helyett, miután a GP2 szezon végetért.

Az Alonso Hamilton csatát ahány ember annyi módon lehet megitélni.

Szerintem viszont 2008 első felében sem vol rossz. valóban nem volt annyira elemében mint 07-ben meg idén nyáron, de Törökországban is remek futamot ment.
A Sennához való hasonlítgatással nem vagy egyedül, nálam is a nagy előd ugrik be Lewisról. Ezt lehet szeretni nem szeretni, de amit ideírtál, hogy esőben, és versenyzői stílusban hasonlít Ayrtonra. Azt csak az nem veszi észre aki nem is akarja.

Igen, remélen sokat fog fejlődni, inkább a magatarátása, mint a stílusa. Nekem azzal semmi bajom. Nélküle unalmasabb lenne az F1! :-)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.02. 17:39:28

Kimi&Schumi: Ó köszönöm! igyekszem. nemsokára jön majd egy hasonló cikk Räikkönenről is :-)

Neked pedig boldog névnapot! :)

Kimi&Schumi 2008.12.02. 17:42:05

ohh én is köszönöm:D A Kimis cikkről epdig 2 nappal előtte szólj! Az első komment az enyém kell, hogy legyen:D

dave985 2008.12.02. 18:36:34

Igen, Interlagos előtt egyes források kész tényként kezelték beugrását.

2008-at hasonlítsd a 2007-es 9 futamos sorozatához! Ugye, egészen más?!
Nyilván ki tudunk emelni erős futamokat, pl. Isztambult én Melbourne elé helyezném teljesítményben (szégyen egy kicsit kimondani, de ezt a későbbiekből vonom le, ugyanis az évnyitón Kova tudta tartani Lewis tempóját,ami pár kivételtől eltekintve messze nem jött össze neki a későbbiekben). Viszont Szepang, Bahrein és Barcelona hígfos volt, valljuk be. (OK, büntetés, meg miegyéb, de akkor is) Aztán a montreali egy pillanatot leszámítva (mert egyébként a versenyen addig dominált) nem volt botlása év közben. Magny-Cours annak egy folyamodványa. Spat én már kiértékeltem, így nem említeném a kínai kavicsággyal, vagy az interlagosi bakizással egy lapra.

Csak a vak nem veszi észre a hasonlóságokat, eredményekben messze van tőle, nyilván, de habitusa egy az egyben Senna. Ugyanez igaz az esős versenyeire. S lassan az időmérőkre is. Igenám, a szezon közben az edzéskirály Massat is többször verte, a tavalyihoz képest kevesebbet hibázgatott gyors körön. Jövőre ebben komoly dominanciát várok tőle.

dave985 2008.12.02. 18:37:14

Viv!
Boldog névnapot!
Bár iwiw-re már kiírtam.:PP

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.02. 20:57:40

Kimi&Schumi: Szólni fogok! de még odébb van! 1-2 hét nem igérem meg de amit készen van megtudjátok :-) Előtte még szeretnék egy két hírekkel foglakozó cikket feltenni. Az elmúlt idők "ötleteiről" érmek, stb... December 4, és 12.-én tárgyalnak ezekről. Majd kb akkor írok is róluk. És a kettő között gondoltam a Kimis cikket!

Dave: igen, amit írtál abban sztem egyetértünk. Az a két verseny volt jó az év elején a többi... hát ahogy fogalmaztál :-).
Spa az egy más történet... nem akarom újra lerágni azt a csontot! utólag viszont egy férfias csata volt, szóval szép emlék marad maga a futam. a többi...

Kimi&Schumi 2008.12.02. 21:09:17

Köszönöm Dave,kedves tőled!:)

jpm 2008.12.07. 14:27:46

Uhhh, jó régóta nem voltam erre. Remek cikkek születtek azóta, gratulálok. A hozzászólásokat is olvasva, át kell látogatnom néha Dave blogjára is... :)

De ilyenkor, decemberben annyi meló van, hogy örülök ha olvasni van idő, nemhogy még hozzászóljak. Bocsi.

Lewis versenyzói stílusa nekem nagyon tetszik, elfogadva a buta hibákat is, amelyek remélem megszűnnek majd a 7.VB cím és a 10.szezon körül. Nekem már a kezdetektől melegséggel tölti el a szívem a sárga sisak-McLaren párosítás. A hasonlítás abszolút egyértelmű volt. A mentalitása abszolút dél-amerikai, egyenlőre úgy néz ki a tudása is.Szerintem még sok szép, izgalmas versenyt fogunk még tőle látni.

Más. Kovalainen számomra picit szánalmassá vált a nyilatkozatával. Márminthogy az ő autója mindig nehezebb volt. Egyrészt nehezen hihető, hogy a csapat beszuszakolta volna az 5-7. hely közé. Másrészt Silverstoneban, amikor szerinte ugyanolyan autót kapott, akkor sem tudta tartani a lépést Lewis-zal. Eddig nekem szimpi srác volt...

A Honda nagyon hiányozna a versenyekről, jó lenne ha sikerülne valamit összehoznia Brown-nak és Fry-nak. Márcsak azért is, mert hátha a kisebbik Senna kapna egy ülést...

Egyenlőre ennyi. Hajrá Miki! És boldog névnapot!!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.07. 20:45:56

Kitt: Köszönöm, hogy szóltál!!! :-)

jpm: Őszintén szólva már hiányoztál innen. De meg tudlak érteni, elhiszem hogy rengeteg a munkád. És köszi, hogy eközben is olvasod a blogot! :-) És Dave blogját is olvasd továbbra is!
Lewis versenyzői stílusát illentően sztem egyetértünk!
Heikki pedig most nekem nagyon hasonlít Barrichellora. Ő is mostanában nyavajog rengeteget a médiában...
Azt én is remélem a Honda helyére beugrik valaki... Mostanában Dave Richards-ról suttognak...

Köszönöm a jókívánságokat :-)!!!
süti beállítások módosítása