Most, pedig tekintsünk vissza, az 59. Formula 1-es világbajnokság eseményeire. Nagyon röviden, tömören, mivel nem szándékom most kielemezni, ki melyik verseny melyik kanyarjában hibázott, és mi lett volna „ha”. Mert ugye, „ha” meg „mi lett volna” a sportban nincs, mégis a legtöbb vita ezekből indul ki. De ne térjünk el a tárgytól, talán a sporteseményekre, köztük az F1-re igaz legjobban a híres-hírhedt mondás:
„A tények makacs dolgok.”
Most ennek a fényében próbáljuk visszatekinteni a világbajnokság eseményeire. Abban is van valami, hogy, minden idők, egyik legizgalmasabb Formula 1-es világbajnoki szezonját követhettük figyelemmel 2008-ban. Ha csak a statisztikákat nézzük akkor is megállapítható, hogy mozgalmas évet hagytunk magunk mögött. Ugyanis 2008-ban hét pilóta tudott versenyt nyerni, közülük hárman pályafutásuk során először, ráadásul több mint a mezőny fele felállhatott a dobogóra, pontosan tizenhárom versenyző. Ha pedig magukat a versenyeket, nézzük elmondhatjuk, hogy szinte mindegyiken történt valami, izgalmas, valami különleges. Megvoltak mindegyiknek a maga hősei, rengeteg nagyszerű teljesítményt láthattunk, és bizony nem csak az élcsapatoktól. Ez volt az egészben a legszebb! Végre nem egy-két csapatról szólt a Forma 1, többen felzárkóztak a két „óriás” nyomába, és bizony néha le is győzték őket. Az pedig már, csak a hab volt a tortán, hogy végül világbajnokot is az utolsó futamon avathattunk. Sőt, szó szerint az utolsó körben!
Már a kezdés is kaotikusra sikerült, mivel az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon csupán hat autó ért célba a huszonkettőből. A versenyt a McLaren – Mercedes favoritja Lewis Hamilton nyerte meg. De a bajnokság másik nagy esélyese a Ferrari, hamar kiheverte az ausztráliai betlit, és pilótáik felváltva nyertek négy versenyt. Rájuk is fért a győzelem. Ugyanis Felipe Massának az év elején elkövetett hibákat kellet feledtetnie, még címvédő csapattársának Kimi Räikkönennek be kellet bizonyítania, hogy bizony képes lenne megnyerni a bajnoki címet egymásután kétszer is! Ezután a világbajnokság a leghíresebb, és talán a legnehezebb aszfaltcsíkon folytatódott. A híres nevezetes Monacói Nagydíjjal. Idén, az utcai pálya nehézségei mellett a versenyzők dolgát az égi áldás, az eső is nehezítette. A „flúgos” futamon végül Hamilton nyert. Ezután következett Kanada, ahol a már legendássá váló bokszutcai ütközés történt. Miután Hamilton kiütötte Räikkönent, megnyílt az út a lengyel Robert Kubica előtt. Aki fantasztikusan vezetve megszerezte első nagydíjgyőzelmét! Ezután a két nagy (a McLaren és a Ferrari) egy ide, egy oda alapon osztották el a győzelmeket. Franciaországban Massa, még a vizenyős Britanniában Hamilton nyert: Utóbbi versenyt a szakvélemény az évtized legizgalmasabb futamának nyilvánította, valószínűleg az eső miatt a járhatatlan pályán történt váratlan események okán. A Brit pilóta ezután duplázni tudott, és megnyerte a szintén izgalmasra sikeredett Német GP-t is. Majd a világbajnokság Magyarországra érkezett. A futam előtt még négy pilóta is esélyes volt a bajnoki cím elnyerésére. Köztük a lengyel Robert Kubica, kinek szurkolói tízezrével látogattak el a Ringre. A futam ugyan nem jött össze a lengyelnek, - csupán a nyolcadik lett -, rajongói csodálatos hangulatot termettek. A versenyen kétségtelenül Felipe Massa teljesített a legjobban, fantasztikus rajtja után végig vezetett a versenyen. Azonban a technika ördöge elvette tőle a győzelmet, motorja három körrel a verseny leintése előtt elfüstölt. Ezzel ismét egy új győzteset köszönthettünk Heikki Kovalainent. A McLaren Finn pilótája megszerezte első győzelmét, valamint Ő lett a Formula 1 történetének 100. nagydíjgyőztese. Massa folytatta a remeklés, és nyert Valenciában, a vadonatúj utcai pályán. Majd jött az év legnagyobb botrányát hozó Belga Nagydíj. Történt ugyanis, hogy a verseny utolsó köreiben elkezdett esni az eső, ennek köszönhetően Hamilton utolérte az addig vezető Räikkönent, majd egy máig vitatható előzéssel elment mellette. Később ezen mutatványáért a versenybírók megbüntették, és a győzelem Felipe Massa ölébe hullott. Ezután Olaszországban a fiatal Sebastian Vettel szerezte meg a győzelmet, a szakadó esőben. Ezzel Ő lett minden idők legfiatalabb győztese mindössze 21 évesen. A következő versenyt, a világbajnokságok történetének első éjszakai, „lámpafényes” viadalát Fernando Alonso nyerte. Nagyszerű győzeleme volt ez a kétszeres világbajnoknak, a tizenötödik helyről rajtolva diadalmaskodott, és több mint egy év után nyert újra futamot. Mindössze három futammal a vége előtt már csak két pilóta maradt harcban a végső győzelemért. Lewis Hamilton, és Felipe Massa csapott össze a világbajnoki trófeáért. A Japán Nagydíjon szó szerint összecsaptak a cím várományosai. A második körben Massa kiütötte Hamiltont, ezzel mindketten visszaestek a mezőny hátsó részeibe. A versenyt ismét Fernando Alonso nyerte. Lewis bár nyert a Kínai Nagydíjon, mégsem tudott annyi pontelőnyt összeszedni, hogy már itt elhódítsa a bajnoki címet. Így a döntés a végső Brazil Nagydíjra maradt! Ezen a versenyen mindkét esélyes hozta a kötelezőt, Massa megnyerte a versenyt hazai közönsége előtt, még Hamilton éppen csak, hogy beért az ötödik helyen ami, még pont elég volt ahhoz, hogy elnyerje a világbajnoki címet. Nem is akárhogyan. A verseny utolsó körében előzte meg az előtte haladó Timo Glock-ot. Így a bajnoki cím sorsa az utolsó körön dőlt el!
Fantasztikus éven vagyunk túl, rengeteg izgalommal, és minden idők legfiatalabb világbajnokával. Folytatás 2009-ben!
Már, csak 123 nap!!!
Egy szezon története: 2008
2008.11.23. 10:13 :: SilverMike
8 komment
Címkék: forma12008 forma1történelem
A bejegyzés trackback címe:
https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr11783787
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Niki Lauda 2008.11.23. 20:10:37
Királyság!
Már vártam egy jó szezon áttekintőt.
Már vártam egy jó szezon áttekintőt.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.23. 20:34:46
Niki Lauda: Köszi! Az biztos, hogy várni kellet rá :-). Egy párszor már belevágtam megírni, de nem tudtam pontosan milyen legyen. Így lett ez a kis tömör összefoglaló! Bocsi, a késésért mindekitől! :) de jobb később mint soha :)
dave985 2008.11.25. 19:04:27
Nem reklámoztad, vagy én voltam figyelmetlen, így csak most jöttem megnézni a szezonértékelődet.:)
Csak csatlakozni tudok minden szavadhoz, felejthetetlen szezont tudhatunk magunk mögött, nagyon kevés versenyen kellett unatkozunk, no és persze ami nekünk plusz érv: nyert Hamilton egy McLarennel!
Külön öröm, ami említettél is, hogy bizony a FI (és az SA,de ők csak 4 futamot vállaltak) kivételével minden csapat képviseltette magát legalább egyszer a dobogón. Négy csapat is tudott futamot nyerni, ezen belül 6 versenyző. Előbbire utoljára 2005-ben, utóbbira 2003-ban (Michael és Ralf Schumacher, Räikkönen, Coulthard, Alonso, Monzoya) volt példa.
Pár kiigazítás:
" Mindössze három futammal a vége előtt már csak két pilóta maradt harcban a végső győzelemért."
Kubicának még Japán után is volt esélye a vb-címre, 12 pontra volt Hamilton, s 7-re Massa mögött.
"Ezután Olaszországban a fital Sebastian Vettel szerezte meg a győzelmet, a szakadó esőben." - fiatal
"még címvédő csapattársának Kimi Räikkönennek be kellet bizonyítania"
"monacói Nagydíjjal" Monacói, ugyanez Kínánál
Csak hogy lásd, olvasom is,nemcsak írok vmi humbukot a kommentek közé.;)
Végezetül ajánlom szezonértékelőmet. Én csapatok alapján próbáltam felvázolni az idei évadot:
fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/08/Szezonertekelo_1_resz_SA_FI_Honda_Williams/
fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/16/Szezonertekelo_2_resz_Red_Bull_STR_Toyota_Renault/
fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/24/Szezonertekelo_3_resz_BMW_McLaren_Ferrari/
Csak csatlakozni tudok minden szavadhoz, felejthetetlen szezont tudhatunk magunk mögött, nagyon kevés versenyen kellett unatkozunk, no és persze ami nekünk plusz érv: nyert Hamilton egy McLarennel!
Külön öröm, ami említettél is, hogy bizony a FI (és az SA,de ők csak 4 futamot vállaltak) kivételével minden csapat képviseltette magát legalább egyszer a dobogón. Négy csapat is tudott futamot nyerni, ezen belül 6 versenyző. Előbbire utoljára 2005-ben, utóbbira 2003-ban (Michael és Ralf Schumacher, Räikkönen, Coulthard, Alonso, Monzoya) volt példa.
Pár kiigazítás:
" Mindössze három futammal a vége előtt már csak két pilóta maradt harcban a végső győzelemért."
Kubicának még Japán után is volt esélye a vb-címre, 12 pontra volt Hamilton, s 7-re Massa mögött.
"Ezután Olaszországban a fital Sebastian Vettel szerezte meg a győzelmet, a szakadó esőben." - fiatal
"még címvédő csapattársának Kimi Räikkönennek be kellet bizonyítania"
"monacói Nagydíjjal" Monacói, ugyanez Kínánál
Csak hogy lásd, olvasom is,nemcsak írok vmi humbukot a kommentek közé.;)
Végezetül ajánlom szezonértékelőmet. Én csapatok alapján próbáltam felvázolni az idei évadot:
fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/08/Szezonertekelo_1_resz_SA_FI_Honda_Williams/
fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/16/Szezonertekelo_2_resz_Red_Bull_STR_Toyota_Renault/
fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/24/Szezonertekelo_3_resz_BMW_McLaren_Ferrari/
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.25. 20:55:00
dave: Egyszer rekámoztam a formulán, de nagyon sokan írtak utánnam és sztem hamar elment a beírás... de lényeg hogy "megjöttél" :) jobb késsőn mint soha!
ígyvan a végeredmény, még szebbé tette ezt az évet, ami amúgy is remek volt.
igen, valóban még 3-an voltak :)). köszi a segítséget! no meg a helyesírásit is. igyekszem kijavítani!
olvastam az értékelődet, nagyon jó lett! teteszik ez a csapatonkénit rendszerezés! :) köszönöm a segítséget ismét !
ígyvan a végeredmény, még szebbé tette ezt az évet, ami amúgy is remek volt.
igen, valóban még 3-an voltak :)). köszi a segítséget! no meg a helyesírásit is. igyekszem kijavítani!
olvastam az értékelődet, nagyon jó lett! teteszik ez a csapatonkénit rendszerezés! :) köszönöm a segítséget ismét !
dave985 2008.11.26. 14:46:24
Nem voltak ezek nagy hibák. Inkább elgépelések, ez velem is gyakran megesik. Nem ritkán utólag szerkesztgetem az írottakat.:)
Azt ígértem (főleg magamnak), hogy januárig kussolok F1-ügyileg, de annyi balfaxságot olvasok (Berger távozása a Toro Rossótól, érmes szisztéma, KERS-galiba),hogy lehet még megszólalok nemsokára...
Azt ígértem (főleg magamnak), hogy januárig kussolok F1-ügyileg, de annyi balfaxságot olvasok (Berger távozása a Toro Rossótól, érmes szisztéma, KERS-galiba),hogy lehet még megszólalok nemsokára...
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.26. 22:15:38
dave: Hát igen! :-) a gépelés az nem az erősségem még mindig!
Valóban rengeteg marhaság történik mostanában... azért írtam ide kevesebbet.. Majd kivárom milyen fordulatot vesz az egész. Érmek, motorok stb... és annak fényében írok majd! Dec. 12. én sokminden kiderül... az f1 történelem cikkek kb auzután jönnek. de a héten még egy írás tuti lesz! Újdonsült bajnokunkról! :))) várom a te írásod is!
Valóban rengeteg marhaság történik mostanában... azért írtam ide kevesebbet.. Majd kivárom milyen fordulatot vesz az egész. Érmek, motorok stb... és annak fényében írok majd! Dec. 12. én sokminden kiderül... az f1 történelem cikkek kb auzután jönnek. de a héten még egy írás tuti lesz! Újdonsült bajnokunkról! :))) várom a te írásod is!
dave985 2008.11.27. 01:02:41
Ha szeretnéd,hogy több olvasód legyen, adnék egy tippet:
Menjél el bizonyos blog.hu-s blogokba! Pl. nezettseg.blog.hu
comment.blog.hu
stb. Ott látni fogják neved mellett a blogod címét,rákattintanak,majd ottragadnak.
Menjél el bizonyos blog.hu-s blogokba! Pl. nezettseg.blog.hu
comment.blog.hu
stb. Ott látni fogják neved mellett a blogod címét,rákattintanak,majd ottragadnak.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.28. 21:03:18
dave: Köszi a tippet! ezután alkalmazni fogom ;)!!! holnap jön a cikk Lewis-ról!
Beszélő