Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Kavalkád

2008.11.19. 17:39 :: SilverMike

Mert az volt Barcelonában! Egy igazi kavalkád. Talán „minden idők”, legfurcsább Formula 1-es tesztje. Több okból is. Első sorban az új 2009-es szárnycsomag debütálása, és egy többszörös WRC bajnok felbukkanása hívta fel a közvélemény figyelmét.
De, kezdjük az elején, a gyakorlás november 17.-én indult meg. A 2009-es szárnycsomagot a BMW vitte először pályára. Az autó kinézete, a meghosszabbított első, és a megkurtított hátsó szárny, már-már közfelháborodást keltett! Mondván az autó „ronda”. És való igaz, hogy eme versenyautó, nem a modern művészet leggyönyörűbb alkotása, (és akkor még szépen írtam). Az autó valóban elég furcsa látványt kelt. De nem szabad elfelejtenünk, hogy nem esztétikai célokat hivatott szolgálni, ez a csomag az izgalmasabb versenyek és a több előzés miatt született. Magát a látványt, pedig valószínűleg hamar megszokjuk, egy két futam a 2009-es esztendőből, és már nem is lesz az autó otromba. Legalábbis annyira...
A másik nagy meglepetés, Sebastien Loeb volt. Az ötödik WRC bajnoki címét nemrég elhódító francia, raliversenyző, bizony gondolt egyet, és elfogadta a Red Bull ajánlatát. És, ha már ott volt a nyolcadik leggyorsabb időt autózta. A tizenhétből! Az első napot egyébként Takuma Sato nyerte, a visszatérő „Sato San” a Toro Rossot tesztelte két napon át. Ha már eredmények, azt nem felejthetjük el, hogy ezek az idők a szokottnál is semmitmondóbbak. Mert nem elég, hogy egyes csapatok a 2009-es, míg mások a 2008-as autókat használták, a dolog ennél bonyolultabb. Ott voltak még a slick  és barázdált gumik, valamint a KERS rendszer. A KERS, és a kevert – kavart szárnycsomag használata még érthető. Kísérlet, a beállítások tökéletesítése, és egyéb célok miatt. a csapatok természetes módon variáltak. De, azt már személy szerint nem értem, hogy a csapatok miért erőltették a barázdált gumikat? Mivel ezeket a típusú „papucsokat” a jövőben már nem használják. Akkor meg minek körözgettek vele? Talán összehasonlították a simafelületűvel? Bármi megtörténhet. Ezek és még sok-sok minden miatt, nem is érdekes az eredményekkel foglalatoskodni! Legyen elég annyi, hogy a teszt másik két napját az ifjú Sebastian Vettel nyerte meg, és összetettben is Ő futott meg a leggyorsabb kört. Immáron a Red Bull Racing színeiben. Neki tehát nincs is miért aggódnia a jövőjét illetően. Ellenben a teszt többi résztvevőjével. Mert az ideiglenes „mezőny” szinte minden tagja szerződésért küzdött. A már említett Takuma Sato két pilótával is „harcolt” a Toro Rosso egyik üléséért. Egyik ellenfele a csapat jelenlegi pilótája Sebastien Bourdais volt, még másik riválisa Sebastian Buemi. Hármuk közül a legmeggyőzőbb Takuma produkciója volt. Még a két Seb közül a többséget Bourdais teljesítménye győzte meg. Mégis, ha hinni lehet a sajtónak, és a bennfenteseknek a csapat az ifjú svájci pilótát akarja szerződtetni...
Hiába: „Pénz beszél...”
A másik, nagy harc a Honda istálló versenyzői üléséért zajlik. A 17-19.-ei teszteken Jenson Button mellett két fiatal brazil titán képviseltette magát. Egyikük Bruno Senna, aki nem csak a neve, de a tehetsége révén is a legnagyobb várományosa annak a bizonyos ülésnek. A két nap alatt több mint 100 kört tett meg, tapasztalatot gyűjtött, és egyre meggyőzőbb teljesítményt nyújtott. A másik fiatal brazil Lucas di Grassi volt a csapatban. Ő igaz sokkal kevesebb kört teljesített, de pályára vitte a Honda 2009-es első szárnyát, értékes infókat szerezve ezzel a csapatnak. Rajtuk kívül még Rubens Barrichellónak - a csapat jelenlegi pilótájának – van esélye, a szerződéskötésre. Igaz a veterán kihagyta (ki kellett hagynia?) ezt a mostani sorozatot, ami akár rossz előjel is lehet számára...
Még egy érdekesség! Pedro de la Rosa a McLaren tesztpilótája a hetet még a brit csapattal kezdte, de a keddi és a, szerdai napot már a Force Indiánál töltötte! A dolog többoldalú, az indai csapat ugyanis 2009-től már a Mercedes motorjait használja, de ezen a sorozaton még Ferrari erőforrásokkal gurultak aszfaltra. Akkor mit keresett ott Pedro? A csapat szerint, csupán segített az istállón, a rosszmájúak szerint a Ferrari motorját „elemezte ki”. A sajtó szerint pedig, a Mercedes motorral együtt Ő is az indiaiaknál köthet ki, mint pilóta. Erről majd később. Egyenlőre mindkét fél cáfolja a szerződéskötést.
De, hosszú még az „uborkaszezon”, és bármi megeshet Március 29-ig...

6 komment

Címkék: vélemény hírek tesztek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr60778123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korlat 2008.11.21. 00:38:08

Szerintem azért "erőltették" a barázdált gumikat, mert ha egy másik alkatrészt tesztelnek éppen, akkor az csak bezavart volna nekik szerintem, hogy egy olyan papucsszettel mennek ki, amit ők sem ismernek, ezáltal olyan információkhoz jutottak volna, amiket nem lehetett volna 100%-ig az adott alkatrész "rovására írni". Magyarán kiküszöbölték ezáltal azokat a tényezőket, amikr bezavarhattak. Hiszen a barázdált gumikat ismerik, a slickeket meg még annyira nem. Persze vannak régi motorosok, akik tudják milyen egy slick, de a mai gépekkel nyilván máshogy működik, mint anno utoljára '97-ben. Szvsz.

dave985 2008.11.21. 01:06:20

Nagy örömömre megelőztél a tesztelemzéssel, így én ezt kihagyom.:)

Akkora katyvasz volt a teszten (slick-barázdált gumik, 2008-as-2009-es-kommersz kasztni, stb.),hogy jóformán nincs is miről beszélni.
A két legenda, Loeb és Rossi F1-es tesztelése ínyenceknek való.
A lényegi rész itt a pilótakérdés. Ezernyi szempontot mérlegelnek Bergerék, a köridők önmagukban nem mutatnak sokat (pl. köridőstabilitás, tesztmunka, pénz-pénz-pénz), de én úgy gondolom, hogy Szato helye biztos a STR-nál, dominált. Bourdais is megverte Buemit,de a francia áll sztem a legrosszabbul az anyagi háttért tekintve.
Hondánál Senna-Button kettős várható, a FI-nál nem nagyon lesz változás a felállásban, Rubinho pedig búcsúzik.
Ja, és a japán helyesen: Szato Takuma.;)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.21. 08:32:07

korlat: valószínűleg ez a legésszerűbb megoldás amit ide leírtál! Szerintem is biztos másképpen fog működni, mint 97-ben. A többi alkatrész is rengeteget változott azóta. Az öreg rókákból is igen kevés maradt! HA jól számoltam csupán három! És köszi, a segítséget a Belga cikkben! Meg a kommenteket is köszönöm!

dave: Az biztos, hogy itt az egyetlen lényeges dolog a pilótakérdés volt! Az eredmények még csapaton belül sem voltak annyira mérvadóak! Amit leírtál Toro, és Honda szerintem is így lesz! Loeb valóban zseniális volt, Rossiról amjd később firkantok ide valamit, Ő ha jól tudom még ma és holnap is tesztel! Köszi a Japán nyelvleckét ;)

Niki Lauda 2008.11.21. 22:59:38

Jó a cikk

Kimi&Schumi 2008.11.22. 16:10:28

Loeb engem is nagyon meglepett.. Amúgy nagyon jó cikk lett, majd a hibákat mesin tisztázzuk:D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.22. 22:29:46

Niki Lauda: Köszönöm!

Kimi&Schumi: Loeb egy zseni, ezt nem lehet vitatni... pedig sosem volt a szívem csücske :). de nagyon jó WRC-s! és f1-ben is megállná a helyét egyesek szerint :). Oké majd megbeszéljük :)
süti beállítások módosítása