Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A múlt, és a jövő

2008.11.12. 17:21 :: SilverMike

A szezonzáró Brazil Nagydíj már történelem, „minden idők” egyik legjobb versenye, az ünneplés, a szomorkodás már régen a „múlt”. A Cirkusz pedig halad, szinte már mindenki a jövővel, a Formula 1 egy újabb szezonjával, és a távolabbi jövővel foglalatoskodik. Viszont a jövőre vonatkozó magvas gondolatok, előtt érdemes egy kicsit a múltba tekinteni. Mert: 
„Aki a múltját nem ismeri, a jövőjét nem érdemli.” Igaz? 
No, de nem annyira a távoli múltba csupán az elmúlt tíz évre tekintünk vissza. Mert bizony egy korszak zárult le a Formula 1 történetében. Az autók és a gumik kinézete rengeteget fog változni a jövő esztendőben. A barázdált gumik tíz év után búcsúznak el, történetük 1998-ban kezdődött, mikor az új kialakítású autókkal együtt az FIA bevezette őket. Ezidő alatt 189 futamot bonyolítottak le, és három gyártó (Michelin, Goodyear, és a Bridgestone) látta el abroncsaival a csapatokat. Mint ismeretes a jövő évtől visszatérnek a közkedvelt slick (sima felületű) gumik. De, nem csak egy technikától, hanem egy a korszakot meghatározó pilótától is búcsúzunk. David Coulthard a veterán Skót pilóta ebben az évben visszavonult az F1-től. A pilóta a legsikeresebb éveit a McLarennél töltötte, de karrierét a Williams – Renault csapatban kezdte meg, Ayrton Senna halála után. Majd jött a McLaren korszak. A csapatnál töltött kilenc év alatt 12 versenyt nyert meg, igaz világbajnokságot sosem nyert. De sikertelennek korántsem nevezhető ez a kilenc év, csapattársát Mika Häkkinet kétszer segítette bajnoki címhez, és egy konstruktőri címet is ünnepelhettek együtt. Legközelebb a bajnoki cím elnyeréséhez 2001-ben került, mikor a technika, és a saját nemtörődömsége miatt alulmaradt. A McLarenes éra után egy másodvirágzását élő, szókimondó DC-t ismerhettünk meg a Red Bull Racing-ben. Az energiaitalosoknál töltött négy év után idén Silverstone-ban jelentette, be visszavonulását. DC szókimondó, őszinte, és barátságos személyisége sok mindenkinek hiányozni fog. 
Az új évaddal kapcsolatban, a legnagyobb kérdés a még szabad, három versenyzői ülésért folytatott harc kimenetele. A Honda istállónál még egy ülés szabad, Jenson Button mellett nagy valószínűséggel Barrichello, vagy fiatalabb honfitársa Bruno „Ayrton unokaöccse” Senna fogja tekerni a kormányt. Szintén van még szabad ülés, a Toro Rosso istállónál, a Red Bull „B” csaptánál” még két hely kiadó. Jelentkező bőven akad ide is. A három legesélyesebb: a svájci Buemi, a jelenlegi pilóta Sebastien Bourdais, és Mr. Kamikaze alias Takuma Sato. Most még felesleges jóslatokba bocsátkozni, a November közepi tesztek után mindannyian többet tudunk majd, arról ki merre tart. Egy fontos kérdés viszont már el is dőlt a napokban. A Force India csapat, a Ferrari erőforrásairól a Mercedes motorjaira vált. Azonban ez a szerződés több puszta motorszállítói egyezménytől. Az indiai csapat nem csupán motorokat, hanem több technikai támogatást is kap a McLaren csapattól. Többek között azt a bizonyos KERS-t is. Ami a slcik gumi, és a gyengített aerodinamika mellett a jövő év legfontosabb újítása lesz. Ez az úgynevezett fékenergia visszaalakító rendszer, a jövő környezetbarát technikáinak első hírnöke a világbajnokságon. Működése pofonegyszerű, a rendszer tárolja a fékezéskor felszabaduló energiát, és ezt a versenyző plusz lóerőként bármikor (pl:előzéskor) felhasználhatja. Igen ám, de a kütyü több mint 30kg súlytöbbletet jelent a csapatoknak, sőt, néhány szakember szerint nem is jelent szinte semmi előnyt. Ezért rengeteg istálló csupán év közben veti majd be, ezt a „korszakot megingató újítást”. 
Másik fontos téma volt mostanában „Mad” Max Mosley motormizériája. A jól ismert sztori az egyenmotorokról. Az egész az FIA költségcsökkentő ötletével kezdődött. Mondván az F1-ben túl magasak a költségek, amiket csökkenti kell, mert a végén még a „sport megeszi önmagát”. És jött az a briliáns ötlet miszerint ezt a motorok egységesítésével lehet megoldani! Majd jött a nagy felháborodás, a gyárak jelezték ezen esetben kiszállnak, elhagyják a Cirkuszt. Valóban elhagynák? Szerény véleményem szerint ez az egész ügy sokkal bonyolultabb mint amennyit mi abból megtudunk. Világválság, a tárgyalások a háttérben, a FOTA (csapatok szövetsége) megalakulása, és tevékenysége. Kis emberek lévén, találgatni nagyon szeretünk, de idővel minden világossá válik. Ami biztos, a csapatok fenyegetése, és a szakvélemény felháborodása után csökkentek az indulatok, most ott tartunk, hogy három opció lehetséges.
A, A csapatok egy külső beszállítótól kapják a motorokat, és legfeljebb csak ráírják, hogy Ferrari, BMW stb...
B, A csapatok egy közös/egy cég terve alapján építenek egységes motorokat. Amik maximum 1% ban térhetnek el egymástól. 
C, A nagy gyárak öt millió euróért adják a motorokat a privátoknak.
Úgy látszik ez lesz. Az istállók szövetsége az a bizonyos nemrégen alakult FOTA már megegyezett ebben, csupán az FIA által kimondott ámen hiányzik. Reméljük mihamarabb düllőre jutnak, mert a egységes motorok valóban szeretett sportunk vesztét, vagy hírnevének csorbulását jelentenék. 

Azt pedig nem akarjuk! Nemde? De ez még a távoli jövő...
 

4 komment

Címkék: vélemény forma12009 forma12008

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr97765595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimi&Schumi 2008.11.13. 21:56:59

Kedves Miki!
Ismét egy jó cikk olvasható:) Pont azok a dolgok vannak benne,amelyek nagyon érdekelnek!:) Köszi a cikket most bennem is sok minden tisztázodott!

Üdv: Viv

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.13. 22:14:13

Kimi&Schumi:
köszönöm Viv! Örülök, hogy sokmindent megértettél! Próbáltam úgy írni, hogy érthető legyen mindenkinek, mert néha-néha már nagyon bonyolultan írják le a cikkeket, meg a sok vészmadár mégnagyobb kavarodást okoz. Örülök, hogy tetszett!

dave985 2008.11.14. 01:04:22

Először is tetszik az új címsorod (vagy minek hívják azt? :D).
Sokadszor elismerésem a blogért. Ezen bejegyzés, mind tartalmilag (szakmailag), mind didaktikailag, mind pedig stílisztikailag kimagaslik a korábbi, szintén jó színvonalú munkák közül.
Eljutottunk a távoli múlttól (1994, Coulthard debütálása, ill.1998, barázdált gumik bevezetése) a távolabbi jövőképig. Szép!
Ahogyan Coulthard pályafutását is keretbe foglalta a Williams, amikor is a fiatal skót vadócot cserélték be a tragikusan elhunyt Senna helyére, két hete pedig a két Williams csinálta ki utolsó versenyén. Szép, kerek volt ez a pályafutás, fáj a szívem, hogy elhagy minket, sosem titkoltam, hogy a jelenlegi mezőnyből őt tiszteltem és szerettem a legjobban. A montreali McLarenes vergődést le se tojtam, mivel őt látthattam a dobogón. Sajnálom...
A KERS-ről mindent leírtál, belőle mindenki megérthette, miről is van szó. A magam részéről szkeptikus vagyok ezzel a rendszerrel a kapcsolatban. Egyfelől nincs benne potenciál, keveset lehet belőle kihozni. Másfelől pedig az autó súlyelosztásának is be fog tenni, ugyanis így kevesebb tér nyílik a ballasztok variálására, mivel a KERS helye biztos és van vagy 30 kg.
A motorkérdésben én is a C-t valószínűsítem.

fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/11/08/Szezonertekelo_1_resz_SA_FI_Honda_Williams/

Itt írtam a mezőny utolsó 4 csapatáról, majd szombaton jön a következő négyes.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.14. 21:42:29

Dave: Köszönöm, azzal a címsorral "dolgoztam" eddig majdnem a legtöbbet ebben a blogban! Meg ezzel a mostani bejegyzéssl is, szóval örülök hogy tetszik! A dicséretedet ismét köszönöm!DC-t valóban rengeteg hiányolni fogjuk. És most kívánok(unk) neki (tudom sosem kapja meg de hát) sok doldogságot! A KERS-el személy szerint úgy vagyok, hogy majd meglátjuk, elválik, hogy mennyit fog segíteni-hátráltatani.

Nagyon jó lett az írásod, várom a többit! :)
süti beállítások módosítása