Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Brazil Nagydíj: Minden idők legizgalmasabb 40 másodperce

2008.11.05. 18:23 :: SilverMike

„Ilyen még nem volt.”
Mondta mindenki a szezonzáró Brazil Nagydíj után. Pedig volt, 1964-ben szintén az utolsó körben lett bajnok egy bizonyos John Surtees. Mivel a nagy hajtásban az addig az élen álló Jim Clark autója megállt.
„Dráma, az öröm és a boldogság könnyei.”
Az is volt mindkét esetben, könnyek, no meg dráma. Térjünk vissza 2008-ba, és most foglalkozzunk a jelen csodájával, mert ez az volt ám, a javából. Nehéz, nem az utolsó körök izgalmairól beszélni, és illene egy kis összefoglalót kerekíteni úgy az egész derbinek. Ami valóban történelmire sikeredett, és aki látta egy életre meg fogja jegyezni. Főleg azt a bizonyos utolsó kört.
Kezdjük az elején!
2007. Október 21-én Lewis Hamilton, elveszítette a már-már a kezében lévő világbajnoki címét. Közben másik főhősünk Felipe Massa hozzásegítette csapattársát a hőn áhított címhez. Nemes gesztus volt ez tőle, úgy, hogy egy már megnyert győzelmet „adott át”. Mégpedig otthon. Az idei év során hőseink újra harcba szálltak, és a „sors” úgy hozta, hogy itt dőljön el ismét a bajnoki cím sorsa. Lewis Hamilton indult hét pont előnnyel, Felipe Massa pedig egész hazája és több százezer szurkoló támogatásával. Előzetesen persze mindenki számolgatott, találgatott, mint az kiderül feleslegesen. Mert valóban az élet a legnagyobb rendező...vagy talán a „végzet” maga? A futam előtt a „nép” Lewis bukását, és Massa diadalát várta. Részben a tavalyi bukás, részben az ezévi hibák miatt. Valóban Lewis követett el hibákat, és tény, hogy „Ő mégy csak egy kölyök”. De:
Kétszer nem léphetünk ugyanabba a folyóba, és ugye a villám sem csaphat kétszer ugyanabba a fába.
Csak majdnem!
A hétvége mindkét „bajnokaspiráns” számára jól indult. Massa tarolt a szabadedzéseken, Hamilton pedig kímélő üzemmódba kapcsolva, csak a legfontosabb dolgokra összpontosítva körözgetett. A hétvége harmadik főszereplője David Coulthard volt, nem lenne szép szó nélkül elsuhanni a veterán Skót utolsó fellépése mellett. DC egész hétvégén egy speciális festésű autóval versenyzett, ezzel támogatva a Red Bull „Wings for Life” nevű kampányát, ami beteg gyermekeket támogat. Örökmásodik Coulthard hiába kérte meg a srácokat, hogy vigyázzanak rá az első kanyarban, a sors furcsa fintoraként versenye csupán eddig tartott. A nedves pályán ugyanis valamelyik versenyzőtárs kiforgatta a versenyből. Így ért hát véget egy dicső karrier...
Az időmérőn a helyi hős Felpie Massa futotta a leggyorsabb kört. Mögötte meglepetésre Jarno Trulli ért be a Toyotával, utána Kimi. Majd csak a negyedik helyen jött a bajnoki cím másik nagy várományosa Lewis Hamilton. Jó versenyre volt kilátás, főleg annak fényében, hogy a várva várt eső meg is érkezett.
Percre pontosan, a felvezető kör előtt. Akkora zápor kerekedett Sao Pauloban (megtanultam így kell írni), hogy a rajtot tíz perccel halasztani kellet. Mikor mindenki gumit cserélt, elindult a felvezető kör, és a rajt. Ami feltűnően gyengére sikerült, szinte mindenki megtartotta a pozícióját, csupán Heikki Kovalainen szenvedett őt Fernando Alonso, és Sebastian Vettel is faképnél hagyta az első körökben. Hátrébb egy kisebb rajtbaleset, amiben Coulthard, Piquet és Nakajima versenye is véget- ért. A baleset után természetesen tiszteletét tette a pályán a biztonsági autó. Az újraindítás után a nedves aszfalt nehezítette a versenyzők dolgát, főleg Jarno Trulli szenvedett, aki ezzel el is veszítette dobogós helyezését. A mezőny elején nem történt semmi változás, Feipe Massa remekül vezetett vízen és szárazon, mögötte (egy ideig Trulli) majd Kimi és Hamilton jött. Egy kis vonatozás, és számolgatás után a mezőny bejött száraz pályás gumikért. Alonso és Vettel itt is nagyot húztak, és a gyors kiállás okán Hamilton és Räikkönen elé kerültek. Sőt, „Der Seb” még támadta is Massát, azonban hamarosan újra a depóba látogatott üzemanyagért. Még Massa stabilan vezetett, Hamilton alatt ingani kezdett az akkor még biztosnak látszó trónszék, az Alonso Vettel páros megszökésével már csak az ötödik volt. Ami még pont elégséges volt ahhoz, a Brit megnyerje a bajokságot. A futam közepe felé egy újabb ellenfél tűnt fel Hamilton számára. Timo Glock a ravasz - tőle már megszokott - egykiállásos taktikával, és egyre jobb versenytempójával közelített Lewishoz. És úgy látszott már – már unalomba fullad a verseny, mikor az „égiek” úgy gondolták, hogy küldenek a fiúkra egy kis égi áldást!
Ekkor kezdődött az évtized versenye!
Négy – öt körrel a verseny vége előtt kezdtek a versenyzők kereket cserélni. A sorrend ekkor Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Vettel. Ami szinte semmit sem változott a depózás után, csak itt jött a bökkenő Timo Glock! A Német ugyanis nem váltott gumit, és neki már kiállásra sem volt szüksége feljött tehát a negyedik pozícióba. Ami valóban felejthetetlenné, és „történelmivé” tette ezt a csatát, az három körrel a verseny vége előtt vette kezdetét. Vettel megelőzte Lewis Hamiltont, ezzel „királyt csinált Massából”. Hamilton elkeseredett próbálta visszavenni pozícióját, végig Seb mögött volt, előzési pozícóba viszont nem tudott kerülni. Így ment ez egy körön át. Közben Felipe Massa megnyerte a versenyt, és a világbajnokságot is!
Azt hittük ekkor!
Felipe Massa világbajnok volt egészen negyven másodpercig, mert a végén jött a fekete leves, ahogy az már lenni szokott. Jött Timo Glock, pontosabban annak száraz pályás gumijai nem bírták már a szakadó esőt, Timo belassult, Hamilton pedig két kanyarral a vége előtt megelőzte, és megnyerte a világbajnoki címet!
Ez a már unalomig ismert történet pontról pontra. A történet amit megrendezni sem lehetett volna. Az egészben az emberi érzelmek voltak a legszebbek, a legmegrázóbbak. A könnyek. Felipe Massa öröme majd kudarca, a pillanat mikor Ő és a csapat is megtudta, hogy mégsem Ők nyertek. És Lewis Hamilton könnyei a sisak mögött, mikor bőven a befutó után tudta csak meg, hogy Ő a bajnok:
„Sosem ismerik a győztes pilóta igazi örömét. A sisak olyan érzéseket takar el, amiket nem lehet megérteni.”
Ahogy azt már Senna is elmondta. Ahogy azt is:
„Brazíliának volt egy Emerson Fittipaldija, egy Carlos Pace-je, és most én. Utánam majd jön egy másik Brazil. Ez az élet rendje.”
Ez az ember Felipe Massa lett. Az ember aki a versenyen végleg naggyá lett, aki meggyőzte az utolsó kétkedőket is. Ahogyan nyert, ahogyan gratulált a győztesnek...
...Lewis Hamiltonnak, aki minden idők legfiatalabb világbajnokává vált, az első Brit bajnokká Damon Hill után, és tíz évnyi aszályt követően szerezte vissza a koronát csapatának a McLaren – Mercedesnek. Ez lett volna a verseny, ami valóban:
Feledhetetlen volt.
Történelmi.
Csodálatos.
Melyre nincsenek is szavak.
Ez volt 2008...
 

16 komment

Címkék: érdekesség futamok forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr74752556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimi&Schumi 2008.11.05. 18:43:38

Hmm Miki... Nekem ez a kedvencem! Nagyon jó lett!:) Gratulálok hozzá;)

Futamról: Egy igen nagyszerű és prögös futam volt.. A végén már én is ordibáltam!Eső,boxcsata,pályán harc egy szóval CSODÁS VOLT! A kis német meg hihetetlen volt... Nekem ő volt az év hőse azokkal a villantásokkal! Valamint Kimit is nagyra becsülöm,mert kicsit olyan volt,mint régen,ő pedig hiányzott már!:) Alonso,hát azt kell mondjam bajnokhoz méltóan vezetett az év hőse ő is!Szerettem ezt az évet,bár nem lett vmi jó eredményünk! Kívűnom,hogy jövőre is legyen ilyen izgalasm lehetőleg inkább Kimis-Alonos alias vénrókák csatája :)

Üdv: Viv

Nadja*Nórííí 2008.11.05. 18:55:02

Viv: Egy Fernando-Kimi párbaj érdekes lenne :D..de majd meglátjuk :) Ki tudja mit hoz a holnap(ebben az esetben a jövő év)

Húú ez aztán fantasztikus verseny volt. Szavakat sem találok rá. Volt benne minden, ami kell egy évben, de egy versenybe sűrítve. Nem mondom megérte végignézni és tényleg még 20 év múlva is emlékezni fogok erre azt hiszem. :)
AZ AZ UTOLSÓ 3 KÖR MEKKORA VOLT!!! Én komolyan nem hittem a szememnek. :D Már komolyan ordibáltam meg minden, ami kell. Végén már énekeltem is. :) De megérte. Gratulálok Massának is és Hamiltonnak is. És nem kell sztem Massának elkeserednie. Ha most nem lett VB az nem zárja ki azt, hogy jövőre vagy máskor nem lehetne az. Csak ne adja fel.
DC-ről meg annyit, hogy nem ezt vártam. Szebb és jobb búcsúzást vártam tőle és sztem ő se így gondolta a búcsúzást. Hiányozni fog! :(
Már alig várom a következő futamot! :)...Kiváncsi vagyok mi lesz, hogy lesz! ;)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.05. 19:04:33

Kimi&Schumi: köszike! :)

jövő évről nem tudok semmit sem mondani :) sőt senki sem. lehet hogy Vettel Fisichella csata lesz annyira kiszámíthatatlan az az év. A sok változás! no, de a jelenlegi év remek volt, volt pár éredekes néha már "égő" esemény, de ez messze a 2000-es évek legjobbja volt. talán 2003 volt hasonló.

Nóri: úgy látszik mindenki állt, ordított és izgult, de egy ilyen futamon lehetett csak ülni és nézni?? :) nem nagyon! az utolsó 3kör az örök marad, egy legenda! Massa nagyon nagyot nőtt ezen a versenyen, lehet nem lesz VB de nem fogjuk örökmásodiknak elkönyvelni az tuti! Hamiltonnak pedig nagy gratula!! 10 év utáán...

soká lesz még Március 29...( 26 péntek :D)

Ui: Képek este meglesznek! köszi a türelmet!

jpm 2008.11.06. 09:29:30

Szépen összefoglaltad. Tényleg szép zárása volt az évnek. Az utolsó három kört én is végig álltam. :) Brutális volt. De legalább visszakapta Lewis a sorstól, amit versenybírók elvettek tőle.

Számomra Massa továbbra sem szimpi. Nem látom benne az egyéniséget, nincs benne semmi bajnok. Pláne ha a brazilokra gondolunk. Raikonnen sokkal eredetibb.

Izgalmas lesz a jövő év. Új szabályok, új erőviszonyok. Remélem, Ron Dennis háttérbe húzódása nem okoz gondot majd. Lewisnak ez már a 3. idénye lesz. Talán már elkövette az összes elkövethető hibát, és egy sima évnek nézünk elébe, és a Hungaroringen már VB lesz. :)) '91-ben örültem utoljára VB-címnek. Hosszú volt ez a 17 év... Bár Villeneuve '97-es sikere is kedves a szívemnek.

Miki: John Surtees volt a bajnok, nem Sutrees. Bocs a szőrszálhasogatásért... :))

Ha esetleg valakinek szüksége volna bármelyik idei futamra, időmérőre szóljon. Divx-ben el tudom küldeni.

jpm 2008.11.06. 09:30:20

JA és már csak 140 nap van hátra a következő szabadedzésig!! :))

jpm 2008.11.06. 09:31:32

És nézzétek meg a szavazást a www.formula1.com -on

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.06. 23:56:54

Jpm: igen tudom, hogy Surtees :). Ő az egyetelen Motoros/F1-es vb :) de én és a géeplés! hááát .... :) szóval én bocsi a hibákért! majd a többire is reagálok, de esete van már :)

dave985 2008.11.07. 16:31:28

Na, megérkeztem én is, jobb később, mint soha.:)
Leírhatatlan pillanatok voltak számomra, lassan 10 év után végre sikerült felérni a csúcsra, még mindig nehezen hiszem el.
Bevallom, én végig nyugodt maradtam, mert egyszerűen meg voltam győződve afelől, hogy még egyszer nem veszítheti ezt el Hamilton. S tudtam, hogy Glock nem fogja bírni a száraz gumikon, szerencsére bejött a sejtésem.

Coulthardért viszont fájt a szívem, a két Williams kicsinálta a rajtnál, pedig jó esélyei voltak. Remélem, majd róla is olvashatunk egy írást, így búcsúzóul.
No meg Rubinhoról, aki sztem szintén ott fejezte be pályafutását.

Na, lassan belevágok a Szezonértékelőm 1. részébe.:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.07. 21:14:50

jpm: szóval :)
én legutóbb Häkkinen 99-es VB címének örültem, már amennyire akkoriban örülni tudtam :).
A jövő év tényleg lurti... majd meglátjuk. Lewist tuti, hogy erősítik majd a hibák, de szertintem ahhoz, hogy véglegesen leszokjon róluk pár évet várni kell. Dennis nagyon sajnálnám, ha elmenne / háttérbe húzódna... remélem ez egyenlőre pletyka...
már 139 nap ;)

Dave: üdv újra itt ;) én nem tudtam annyira nyugodt lenni. talán 10 körrel a vée előttig utánna álltam végig! az vége meg hááát :)
DC ről lessze természetesen írás, a jövő héten indul a "téli szezon" itt a blogon kb a régi/mostani pilótákról csapatokról lesz szó, meg tesztekről...
Az első most ezen alkalomból DC lesz, akivel tényeg csúnyán elbántak...
meg terveztem én is egy összefoglalót 3részben 6-6-6 futammal, de majd te ezt megírod :). Én talán majd a hónap vége fele csinálok egy nagyobbat, egy részben! most pedig:

Sok sikert a szezonértékelőhöz! majd megyek olvasni írni :)

dave985 2008.11.08. 01:12:16

Nyugodtan írjál Te is Szezonértékelőt, ha nálad futamonként lesz az elemzés. Én csapatok szerint fogom tenni.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.08. 11:49:44

Dave: Oké, akkor lehet belevágok majd, vagy egy háromrészes, vagy egy nagyobb egyrészes (sztem ez lesz) összefoglaló rittyentek ide November végére! Addig jön egy kis F1-történelemes rész :)

Kimi&Schumi 2008.11.09. 13:01:26

Hmm Mikk :D Micsoda új külső:D Nagyon jó lett;) Gratulálok hozzá:D Látod én megmondtam,hogy sikerülni fog :)


Üdv: Viv

dave985 2008.11.09. 16:42:30

Az a flame-o-méter és a bejegyzések melletti számok (mind 0.0.) mit takarnak?
Mert ha kell, szívesen szavaznék.:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.09. 17:04:15

Kimi&Schumi: köszi, háát nehez csak sikerült, de segítségetek nélkül nem ment volna!:)

dave: azt én sem tudom, hogy a Flame-o-meter mit jelent, csak ötleteim vannak. pl: mennyien és mit olvasnak most vagy nem is tudom...
Azok a számok szerintem is valami szavazással függenek össze! csak még magam sem tudok hol lehet szavazni :)
nem vagyok egy nagy koponya ebben a témában :), de köszi hogy szavaznál :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.11.11. 17:46:23

sziasztok!

holnap majd két bejegyzés is jön, egy a jövőről, a szabályokrók. a másik a búcsúztatója DC nek meg stb... bocsi hogy eddig késtem, de eléég el voltam havazva mostanában. bocsi a késésért!
süti beállítások módosítása