Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Japán Nagydíj: Fiatalság

2008.10.14. 19:24 :: SilverMike

Bolondság. Természetesen.
Körülbelül így is le lehetne írni a Japán Nagydíj történéseit, miután a két világbajnoki aspiráns (ha már ez ennyire divatos lett) betlizett. Lewis Hamilton a rajt után vétkezett, leszorította Kimi Räikkönent az első kanyarban, mehetett is bokszutca áthajtani. Ismét. Nem tisztem, és nem is szándékom az FIA ítélete ellen szólni, csupán egyetlen apró érvet „dobnék most be”. A következőt: Az ehhez hasonló rajt utáni pofozkodások okán, a fele mezőny mehetne bokszutca áthajtani. Mivel a kakaskodás a rajt velejárója. Mégsem mentek. Furcsa. Nem is akarom tovább feszegetni a húrokat, feszegetik helyettem mások, mivel a büntetés ismét megosztja a Forma 1 világát. Ami tény, hogy Hamiltont újra elvitte az „ösztöne”, elvitte a fiatalos hév. Türelmetlen volt, és feleslegesen ment bele a Kimivel folytatott pofozkodásba. Befordulhatott volna másodiknak.
Akkor ugyan mi van? A világ nem dől össze, az előnye megmarad Massával szemben. Ám nem ezt tette, talán majd jövőre, ha addigra felnő... Lewist később a saját hibáján kívül még Felipe Massa is sújtotta. A bajnoki cím másik várományosa szó szerint kilökte a pályáról. Mehetett Ő is pihenni. Viszont köszönettel tartozunk mi rajongók a két pilótának, mert így ismét egy érdekes futamot figyelhettünk meg Fujiban. Miután a főszereplők mellékvágányra kerültek, Fernando Alonso és Robert Kubica hirtelen „utolsó pár előre fuss” alapon, az első helyeken találták magukat! Az egész kakaskodásnak feltehetően Robert Kubica örült a legjobban, mert amíg közvetlen ellenfelei hátracsúsztak Ő szépen bekocogott másodiknak. És hozott rajtuk nyolc pontot, ezzel ismét bajnok esélyes.
No, de, hogy is történt mindez?
Szombaton még minden szép, és jó volt Lewis Hamilton számára, aki megnyerte az időmérőt. Felipe Massa pedig csupán az ötödik helyre minősítette magát. Itt volt tehát a hatalmas lehetőség Lewis előtt. Mint tudjuk nem élt vele. Mellőle Kimi Räikkönen startolt, majd Kovalainen. A hűs finnek után pedig a sötét ló, Fernando Alonso sorakozott fel a rajtrácsra. Ki ekkor még nem is gondolta, hogy ismét a győzelemért fog harcolni. A rajt, a mára már „klasszikus” balhé. Kimi lerajtolta Hamiltont, aki túl agresszívan próbálta visszavenni a helyét, elfékezte az első kanyart és mentek mindketten az aszfaltozott bukótérbe (mekkora szerencséjük, hogy a sóderágy kiment a divatból). Így került az élre Kubica mögötte jött Alonso, majd a fejüket vesztett nagyágyúk. A dráma viszont nem ért véget. A második körben Hamilton utolérte Massát, és a Brazil hibája után előzési manőverbe kezdett. Massa elrontotta egy kanyart, gyorsan visszatért a pályára és kilökte Lewist. A háttérben David Coulthard bukott, akit Giancharlo Fisichella pöccintett meg egyből a rajt után, a tapasztalt skót nagy tempóval csapódott a gumifalba, de sértetlenül szállt ki a Vörös Bikából. És a legújabb hírek szerint ott lesz a Kínai GP rajtrácsán!
Majd egy kis pihenő a két izgágának!
A verseny innentől Kubica és Alonso csatáját hozta. Az első kiállásig Robert vezetett, viszont depózások után előnye hátránnyá vált, a ravasz Alonsoval szemben. Aki rövidebbet tankolt, és csak nyomta a gázt, csak nyomta, persze megnyerte a versenyt. Igen meggyőző fölénnyel, meg egy okos taktikával. Az üldözők sorából először Heikki Kovalainen szállt ki, pontosabban az elfüstölő McLarenből pattant ki gyorsan. Történt persze egy s más a mezőny végén is. Főleg Nico Rosberg és Sebastian Bourdais remekeltek. Sajnos a Francia elkövetett egy hibát, a bokszutcából kijőve megpördítette Felipe Massát. Egy újabb vitatható eset, egy újabb vitatható büntetés, amit Bourdais három pontja bánt. A futam végén a második helyen autókázó Kubicát kezdte el támadni Kimi Räikkönen, viszont a lengyel tizenöt körön át védte hősiesen a nyolc pontot. A negyedik helyen pedig az élete legjobbját nyújtó Nelson (igen igen, kezd beérni a kis Nelsinho) Piquet gurult be. Mögötte Trulli hozta be a Toyotát az ötödik helyre. Igaz a Japánok többet vártak hazai földön, ma azonban ez volt a maximum. A másik szamuráj Timo Glock még a verseny elején kiesett. A Hondák pedig már nem is nagy meglepetésre gyengélkedtek. A verseny hajrájában még Felipe Massa villogott aki feljött a nyolcadik helyre, egy remek előzéssel Mark Webber ellen. Hamilton is felküzdötte magát, igaz Ő csak a tizenkettedik pozícióba.

A dobogón három igazán boldog ember állt. Fernando Alonso aki a feltámadó Renault-val már másodszor nyert idén, Robert Kubica aki szó szerint a semmiből hozta vissza bajnoki esélyeit. Kimi Räikkönen pedig ugyan elvesztette bajoki címét (már matematikailag sem lehet bajnok), végre ismét a dobogóra állhatott!
Az is valami.

25 komment

Címkék: vélemény futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr83714054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadja*Nórííí 2008.10.14. 19:50:12

Fantástico...bravo, bravo.
Ez a cikkre is értve, meg a versenyre is. Mindenkitől nagy teljesítmény, aki végigvitte ezt a verseny, mert nem volt egyszerű. Az meg lényeges, hogy a 2 Renault is célba ért és még Nelson is elég jó helyen(nála már sztem az is csoda, hogyha nem töri össze a kocsiját). Ez is azt mutatja, hogy felnő a feladathoz nah meg, hogy javul a Renault. Alonso is első lett...Hát szép és érdekes verseny volt. Remélem a Kínai is ilyen jó lesz. =)
Üdv: Nóri

Kimi&Schumi 2008.10.14. 21:23:50

JÓ cikk lett! :) A verseny meg nagyszerű volt! A rajt a felzárkozás! :) Nekem tetszett nagyon :)

Vikii 2008.10.15. 14:24:53

Nagyon jó lett a cikk, gratulálok!!:)
A Futam is nagyon jó volt, izgalmas, érdekes, nem az az "elalvós" volt....Nekem tetszett bár az FIA-val én sem mindig értek egyet.
Én is remélem a kínai nagydíj is ilyen izgalmas lesz, főleg hogy már 3 ember esélyes, és bajnokot is avathatnak.:)

dave985 2008.10.15. 14:36:13

Egyetértek mindenben.
A blogomban én részletesebben kifejtettem a véleményes eseteket (ill. a kommenteket is érdemes elolvasni, hasznosak és épületesek), itt csak röviden.

1. Ilyen rajtot láttunk már korábban, szankció nélkül. Túl későn fékezett, na és?

2. Trulli ügyetlenkedése is hatással volt az incidensre, Hamilton volt előrébb, Massának kellett volna figyelnie.

3. Bourdais és Massa versenyben volt, a francia leszorult, amennyire csak lehet, ha Massa belátóbb, kikerüli, volt erre 3 méteres szélessége, pár tizedes hátránnyal megoldhatta volna,ehelyett nekiment.

Én egyiket sem büntettm volna, de ha már mindenáron muszáj, akkor Hamiltonnak áthajtásos, Massának Stop/Go (nem egyenrangú a két eset) büntetést adtam volna, a 3. esetnél Massa volt a hibás nálam.

tapaty 2008.10.15. 15:54:25

Na nekem ez volt az idei legjobb futam.
Ennyit egész évben összesen sem mutatták Barrichello, mint most. :D
Egyébként én meg bírom ezeket a kakaskodásokat, minek ebbe beleszólni, ez a verseny nem?

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 15:56:55

tapaty: szinte egyszerre írtunk :)
szóval! ebben is egyetértek ezek azok a kis momentumok amik izgalmassá teszik az egészet. Massa büntetése járt, de a többi felsleges volt szerintem.. de ugye a jó öreg FIA szeret középpontban lenni :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 16:05:53

Nóri: Köszi a dícséretet, bármilyen nyelven is írtad! :) hát nem volt rossz futam! A Renaultnak igaz, hogy volt egy kis szerencséje is, de rengeteget javultak. szerintem már a BMW előtt járnak.

Kimi&Schumi: nem volt rossz tényleg.

Vikii: Köszi a kommentet! Igazad van nem volt egy "elalvós futam" idén ilyen talán elgutóbb Valencia volt. Szerintem most már az utolsó kettő biztosan érdekes lesz, a bajnoki harc miatt biztosan! Az FIA meg :)...

Dave: igen elolvastam a blogot végig (tegnap még akkor nem volt telejesen kész). Oda is berírtam a kommentekhez azt amit ide, kicsit részeletesebben.
1,2 egyetértünk.
3 nálam itt nem járt volna büntetés. egyiknek sem.
De ugyebár az FIA..

jpm 2008.10.15. 16:05:55

Sziasztok!
Nemrég bukkantam erre a blogra, egyenlőre tetszik. Én világéletemben McLaren szrukoló voltam/vagyok bár volt egykis megingásom a Willams irányában... A futammal kapcsolatban csak nnyit mondanék, lassan igazuk lesz a brit lapoknak, a FIA neve tényleg a Ferrari International Assistante rövidítése. Nagyon remélem, Lewis észnél lesz a következő két futamnál!

jpm 2008.10.15. 16:09:07

egy észrevételem volna: nem lehetne, hogy a betűk színe fekete legyen? Kifolyik a szemem olvasáskor... Bár lehet, hogy a kor teszi...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 16:09:29

jpm: hát köszi, igyekszem! :)
nekem a neved tetszik nagyon! JPM mennyire bírtam azt a csávót! :) nincsen mit titkolnom és is világéletemben az Ezüstösök felé húztam! Remélem én is, hogy nem idegeskedi el a véghajrát!! majd meglátjuk kinek kedvez a "szerencse" :) hajrá :)
köszi a kommentet!

jpm 2008.10.15. 16:10:24

JPM számomra rögtön Senna után következik. Bár Lewis nagyon furakszik.. :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 16:11:09

Megpróbálok valamit tenni a betűkkel... Sajnos nem sok lehetőség van, de mindent megteszek!

jpm 2008.10.15. 16:12:41

Köszi! De ha marad szürke, attól még olvasni fogom!! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 16:15:28

jó! Oké, de lesz majd valami úgyis terveztem már, hogy egy picike "arculatváltásom menne keresztül" ez a blog! Amúgy meg a szürke a legszebb szín :)

dave985 2008.10.15. 18:57:29

Érdekes, több fórumon olvasgatok relatíve rendszeresen, s bizony sok McLarenes rajongó egybeteszi a Senna-Montoya-Hamilton hármast.
Valóban nagyon hasonló a stílusuk hármuknak.
De idevehetjük még Mansellt, no nem az utolsó két évére gondolok.

Nadja*Nórííí 2008.10.15. 19:17:01

Nálam vmiért Montoya kiesik. Őt annyira nem szerettem. Nálam a Senna Hamilton kettős mindent visz. =) Miklósnak üzenem, hogy olaszul írtam. :D (Én személy szerint a korai kelés miatt kicsit bealudtam a verseny alatt, de délután újranéztem. xD =))

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 19:32:26

Dave: nálam is ez a hármas a nagy Trió, no de nekem még a nagy kedvenc Mika Häkkinen volt, talán azért mert Őt már láttam versenyezni, értettem is hogy miről van szó, persze a legnagyobb az Senna!!! Meg nagyon igaz, hogy Mika messze nem azzal a habitussal ment mint a fent említett hármas! JPM-ben pedig azt a tüzet bírtam amit a pályán bemutatott! Ezért kedveem Hamiltont is! Ő legalább versenyez! Hát igen Mansell csúnyán kiszállt az F1-ből. De előtte nagyon jó volt Ő is! :)

Nóri: enyje bennye!!!

jpm 2008.10.15. 20:45:34

azt gondolom, aki Sennát szerette (én találkoztam vele személyesen is !!) pont azért szerette,ami szerethető volt Juan-Pabloban és Lewisban is. Ők autóversenyzők. Nem erősségük a stratégia, meg az "autózom kényelmesen az x-dik helyen, majd kerékcserénél előrébb kerülök" mentalitás. Sajnos ez nem kifizetődő mostanság. Amikor 2005-ben a német nagydíjon JPM az utolsó helyre kvalifikálta magát, mert megpördült az utolsó kanyarban, egyszerűen imádtam, ahogy előrejött és végül második lett. A klasszikus '93-as donnington-i első körröl ne is beszéljek.
És ezt látom Lewisban is. Sajnos el tudom képzelni, hogy idén megint eldobja a VB-t, de számomra akkor is ő a favorit.
Mansell az öcsém kedvence volt, jó sokat húztuk egymást 91-92-ben. Aztán mosolyogtam,amikor az Indycarban összeakadt Emerson Fittipaldi és Mansell az egyik kanyarban, és jól kiüvöltözték magukat. Olyan volt, mint egy nyugdíjas klub. De egészen különleges... :) Jó itt lenni köztetek. Végre nem azt kell hallgatnom, hogy Alonso így meg úgy, és hogy Massa milyen jól megy... Brrr...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.15. 21:32:31

jpm: "barátom"(remélem nevezhetlek most így :)
ezzel a hozzászólásoddal leírtad a lényeget! azt amiért én is ezt a két embert kedveltem/kedvelem az elmúlt évtizedben! mert versenyeznek! nekem PL: a 2005-ös Olasz Gp vége is szép emlék, ott mit ment Montoya! bevitte szétfoszló gumival! ezt látom Lewisban is nyomja nyomja, igen ehet, hogy tényleg elbukja, de van ideje arra, hogy egy nap nyerjen!
Azért meg egyenesen irigyellek, hogy talákoztál a Varázslóval!

dave985 2008.10.16. 01:14:19

Montoyát ne is mondjátok!:S
Annyira örültem, hogy a (nekem) "legendás" Coulthard helyére ő ülhetett a McLarenbe, imádtam, ahogyan vezet, s ahogyan nyilatkozott.
De vhogy nem tudott sosem a csapatba rázódni. Hasonló volt a helyzet, mint Alonsoval. Pedig kiváló kollektíva lehetett volna ebből... Hockenheim klasszikus marad, Monzát pedig felállva vártam végig. Szép emlékek.

jpm 2008.10.16. 08:35:23

A monzai verseny nekem is a kedvencem. nem tudjátok honnan lehetne esetleg megszerezni? 2006-ban és 2007-ben egy-két futamot rögzítettem, idén pedig az összes időmérőt és futamot. Ha esetleg valakinek kellene.

Montoya nyilatkozatai mindig ugyanolyanok voltak. Ha jól ment, ha rosszul, megvonta a vállát, és ment tovább. :) De azért nem semmi volt, amikor az USA gp-n fekete zászlóval kiintették, és végig "fuck"olta a levezető körét. :))

Mike: barátom. megtisztelsz vele!

13 évig dolgoztam reptéren ott talákoztam vele, és még jónéhány pilótával. Ha nem látja őket a kamera, némelyik teljesen másként viselkedett, mint ahogy megszoktuk tőlük. Hill és Coulthard úriemberek, MSCH (pedig őt aztán nem kedvel(t)em) nagyon rokonszenves, Berger a legközvetlenebb fickó, Alesi és Ecclestone nem csípte Ayrtont, Hakkinen rettentő beképzelt. Az egyik évben Ayrton késő este érkezett meg, és addigra valahogy az összes bérelhető autó elfogyott, egy öreg kocka Lada kivételével. Ő megkérdezte, mennyi Budapesten a megengedett sebesség, és hogy az autó tud-e annyival menni. Megmondták neki, erre ő: Akkor nincs semmi baj. És bepattant a Lada-ba, aztán már ott sem volt.

jpm 2008.10.16. 10:28:30

A monzai verseny nekem is a kedvencem. nem tudjátok honnan lehetne esetleg megszerezni? 2006-ban és 2007-ben egy-két futamot rögzítettem, idén pedig az összes időmérőt és futamot. Ha esetleg valakinek kellene.

Montoya nyilatkozatai mindig ugyanolyanok voltak. Ha jól ment, ha rosszul, megvonta a vállát, és ment tovább. :) De azért nem semmi volt, amikor az USA gp-n fekete zászlóval kiintették, és végig "fuck"olta a levezető körét. :))

Mike: barátom. megtisztelsz vele!

13 évig dolgoztam reptéren ott talákoztam vele, és még jónéhány pilótával. Ha nem látja őket a kamera, némelyik teljesen másként viselkedett, mint ahogy megszoktuk tőlük. Hill és Coulthard úriemberek, MSCH (pedig őt aztán nem kedvel(t)em) nagyon rokonszenves, Berger a legközvetlenebb fickó, Alesi és Ecclestone nem csípte Ayrtont, Hakkinen rettentő beképzelt. Az egyik évben Ayrton késő este érkezett meg, és addigra valahogy az összes bérelhető autó elfogyott, egy öreg kocka Lada kivételével. Ő megkérdezte, mennyi Budapesten a megengedett sebesség, és hogy az autó tud-e annyival menni. Megmondták neki, erre ő: Akkor nincs semmi baj. És bepattant a Lada-ba, aztán már ott sem volt.

jpm 2008.10.16. 10:29:00

ha van időtök, nézzétek meg a www.formula1.com aktuális szavazását...

nem hiszem el, hogy Lewis-nak ilyen kevés szurkolója van.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.16. 17:29:48

dave: Igen, nagyon nagyon örültem neki Én is! DC pedig szintén egyik kedvenc, kár hogy visszavonul. Szóval sajnáltam Én is, hogy Monty nem tudott (nem akart??) beilleszkedni, de szép emlék az valóban maradt nekünk bőven!!! :)

jpm: Köszi a történeteket! jó hallani/olvasni őket! és örülök,hogy lerírtad őket ide :)! bááár egy kicsit irigyellek most! A Sennás történet meg egyszerűen remek! igen "Ő volt Senna"...
Montoyának voltk érdekes nyilatkozatai, rádióbeszélgetései, de ezért is volt szerethető, meg sokan ezért nem kedvelték!
Vannak ott szurkolók hidd el, majd szavaznak oda is ;)

Nadja*Nórííí 2008.10.16. 18:46:39

Jajjj jpm. =) Olyan jó olvasni ezeket a történeteket és fiúk, amiket írtok. (Lehet, hogy ez csak ilyen nőies cucc, de úgy elérzékenyültem a történeteken, amit írtál jpm.)
Én hiszek Lewis-ben, hiszem, hogy meg tudja csinálni, csak annyi a baj, hogy igazságtalan a világ. Nem annak járnak a dolgok, aki megérdemli. Jó abban nem kételkedem, hogy Massa jó versenyző, de valljuk be, hogy az ő orra elé odadugják a VB címet. Én személy szerint nem látom, hogy küzdene érte. Dehát sajna ilyen az élet. Majd jövőre sikerülni fog, ha most nem. (Bár tavaly is ezt mondtuk Mikivel és tessék...)
süti beállítások módosítása