Mármint Rubens Barrichello! Az utolsó ember ebben a mezőnyben aki "még látta Lenint", az utolsó pilóta aki még versenyzett Sennával! Mi az hogy versenyeztek? Ők még barátok voltak! Rubens volt a "kis Senna", a jövő nagy reménysége a '90-es évek elején!! És tessék! Tizenhat évvel később örökre beírta a nevét a Forma 1 történetébe! De honnan is indult ez a karrier?! A nagyi szobájából! Igen, onnan nézte a Brazil Nagydíjat, mert a szoba véletlenül egy Forma 1-es pályára nézett!!! Megesik! Utána "Rubinho", magyarul talán "Rubenszke, kicsi Rubens" fejébe vette, hogy pilóta lesz! Mégpedig Formula 1-es! És tessék! Az 1993-as Dél Afrikai Nagydíj rajtrácsán már, mint „Forma 1-es volánzsonglőr” állt! A futamon azonban kiesett, váltóhiba! A világ az Európa Nagydíjon figyelt fel rá Doningtonban, mikor a szakadó esőben, a harmadik helyen autózott, a technika ördöge viszont újra kibabrált vele! Hat körrel a vége előtt kiesett! Az 1994-es évben Rubinho megjárta a poklot és a mennyországot is! És mivel a pokolba vezető út csupa jóindulattal van kikövezve, minden jól indult! Hazai pályán negyedik lett, a "Pacifik Nagydíjon"(igen akkoriban ilyen is volt) végre valahára felállt a pódiumra! Majd jött Imola! A fekete hétvége Rubens hatalmas bukásával indult Pénteken! Miután túlélte ezt a borzalmat a kórházban „szívbéli jó barátja”, és mentora Ayrton Senna bátorította! Utána bekövetkezett a tragédia! Ayrton meghalt! A hír lesújtotta Rubinhót... Később Belgiumban ő szerezte meg a Pole Pozíciót! Visszatért tehát a helyes útra! Aztán sokáig semmi! Voltak felvillanásai a Stewart - Ford csapattal, második helye az esős Monacóban! Vagy mikor az 1999-es Európa Nagydíj után nem titkolta szomorúságát, pedig dobogón állt, harmadik lett! Viszont csapattársa nyert, első alkalommal a Stewart autóval! Nem titkoltan Rubens akarta szállítani a győzelmet Sir Jackie Stewart-nak! A Ferrari először 1996-ban keresete fel hősünket! De akkor Rubens a Stewart mellett döntött! Másodszorra viszont elfogadta "Ferrariék" ajánlatát! A 2000-es évre leszerződött! És itt követte volna el pályafutása legnagyobb hibáját? Nem, ugyan ismeretes, hogy a Ferrarinál csak "fegyverhordozó" volt! Amiért sokan sokszor kritizálták, én is! Viszont a "Scuderiánál" nyert először! Micsoda győzelem volt az!!! A tizennyolcadik helyről esőben, a régi Hockenheimringen! A dobogón pedig az örömkönnyek, a brazil zászló! Ő Rubens, az ember aki mindig vidám, és tessék sírni is tud! „És sírni csak a győztesnek szabad!” 2003-ban ő nyerte meg a bajnokságot Schumachernek! Zseniálisan védte pozícióját Raikkonennel szemben Japánban! Élete legnagyobb futama volt, élete versenye! Azonban a Ferrarinál eltöltött éveknek árnyoldala is volt! 2002 Ausztria, a mindenki által ismert, „lerágott csont”, mikor az utolsó körön átadta a győzelmet Schumachernek! Rubens azon a napon többet vesztett egy győzelemnél...elvesztette az emberek hitét, a szimpátiát! És ezt érezte is, azon a napon nem bolondozott a dobogón, vagy legalábbis nem őszintén! És, hogy mikor nyerte vissza az emberek szimpátiáját, mikor lett ő "mindenki barátja"? A napon, amikor elment a Hondához! A Japánoknál "sokad virágzását" éli! Sokak szerint ezek levezető évek! De nem, Rubens motivált, ég benne a "régi tűz"! És Törökországban megdöntötte Riccardo Patrese rekordját! Már ő minden idők "legtöbb futamon részvevő pilótája". Micsoda rekord! És lám még mindig tud örülni a dobogón, láthattuk Silverstone-ban! Azonban ebbe a tekintetben is ő az utolsó! Az utolsó ember aki őszintén, vidáman örül a sikernek! Sajnos...
A képekért nagy köszönet Áginak(tapaty)!
Beszélő