Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Magyar Nagydíj: Előzetes - Huszonhárom

2008.07.30. 14:31 :: SilverMike

23, személy szerint a kedvenc számom, több okból is, nem állok neki anekdotázgatni, hogy miért kedvelem ezt a számot! Sőt nem is ezért írtam le! Más okból! Hogy miért? Mert a hétvégén kerül megrendezésre, a huszonharmadik Magyar Nagydíj! Azért is írom ilyen hamar ezt a "futamvárót", mert elég sok program lesz a hétvégén! A csütörtöki "Boxutcalátogatás", aztán a hétvége! De, hogy is indult mindez? Hogy érhettük meg azt, hogy immár a 23. versenyt is megünnepeljük, sőt ha a hírek igazak, nemsoká a 30.-at! A szinte már mindenki által unalomig ismert, halott történet, 1983-ban kezdődött! Mikor is Mr. Forma 1 (nevezzük Bernie-nek) elhatározta, neki kell egy "vörös" futam, kell egy "szocialista" verseny a Világbajnokságba! És tessék! Gondolkozott! Moszkva? Peking? Jugoszlávia? Nem! A sors úgy hozta, hogy Bernie Budapestet választotta! Jöttek az egyeztetések! És lám, a "kapitalista autóverseny" zöld utat kapott! 1986-ban meg is indult az építkezés! Sőt! A Hungaroring nyolc(!!!) hónap alatt épült fel!  Ez lett az első olyan versenypálya, amit száz százalékban a biztonság jegyében építettek!!! Ha egy kis személyes történetet is szabad belefűzni, elmesélném, hogy akkoriban nagyapám is segített az építkezésben, a fő céljuk a befüvesítés lett volna! Ő mesélte, hogy a 'Ring akkor olyan volt, mint egy homoksivatag, persze, hogy nem sikerült hetek alatt befüvesíteni! Ezért aztán az első futamra sokan a "sivatagi" jelzőt aggatták! Nem is gondolták, hogy röpke 20 éven belül Berni valójában oda is elviszi a Cirkuszt! Így került hát ide a futam, így lett nekünk "Formaegyünk"! És, hogy mit kaptunk? Mit láthatott a publikum az elmúlt 22 évben? Sokak szerint unalmas, előzésre alkalmatlan a pálya, de mégis! Gondoljunk csak rögtön az első futamra! Ayrton Senna és Nelson Piquet lélegzetelállító harcára! Vagy Nigel Mansellre, aki 1989-ben egy Ferrarival a 12. helyről nyerte meg a futamot! Szintén Mansell volt a főszereplője egy 1987-ben történet incidensnek, mikor vezető helyről esett ki! Mivel kiesett a kereket rögzítő csavar!!! A híres eset színhelyét azóta is "Mansell kanyarnak" hívja a népnyelv! 1997-ben vált a Forma 1 világszámmá, mindenki által ismert sporttá hazánkban! A történet azóta már, legenda! Ugyanis a roppant gyenge Arrows-zal Damon Hill az utolsó körig vezette a futamot! Majd a technika ördöge elvette tőle a győzelmet! Lelassult, és csak második lett! Ekkor hagyta el állandó kommentátorunk, Palik László száját a mára szállóigévé váló mondat: "Hova tűnt Damon Hill!?" Következő évben 1998-ban aratta sokak szerint legnagyobb győzelmét Michael Schumacher! Taktikai győzelem, de remek! Tizenkilenc kör alatt huszonöt másodperc DC ellen!!! 2003-ban itt állt először a rajtrácsra Baumgartner Zsolt, első Magyar pilótánk! Szintén az úr 2003. évében nyert először futamot egy bizonyos Fernando Alonso! Nem akármilyen győzelem volt! Sietségében kört adott Schumachernek! 2006-ban, pedig mi, Magyarok lehettünk "házigazdái" az "Évezred versenyének"! Huszonegy év óta először esett le az eső, sorra hullottak az esélyesek, egyedül Jenson Button maradt talpon, és nyert! A 14. helyről! Tavaly pedig itt bontakozott ki "az évtized botránya", a híres hírhedt, Alonso-Hamilton ügy! És még megannyi történés, megannyi sztori maradt fenn, az elmúlt huszonkét évből! Még hogy a Ring unalmas! Ugyan már!!! A pálya vonalvezetése többször változott az elmúlt években! Rögtön az első években, megcsonkították, mikor kivették a pálya elején található kanyart! De az igazi ráncfelvarrásra 2003-ban került sor! Pályánkat többen hasonlítják Monacóhoz, szűk, kanyarokkal tarkított, borzasztóan nehéz futam! A pályán nincsenek hosszú egyenesek, ahol a pilóták megpihennének, van viszont kanyar tizennégy is! Sőt, általában a tikkasztó meleg is megnehezíti a versenyzést! Viszont a versenyzők imádják Budapestet! a "gulást", a "szép nőket", és "azt a gyönyörű várost"! És szereti a helyszínt Bernie is! Ugye emlékszünk? Az ember aki gondolt egyet, és idehozta cirkuszát! És itt is tartja, immár 23. éve! Sőt, állítólag marad! 2016-ig...

1 komment

Címkék: előzetes magyarnagydíj forma12008

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr79592772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimi&Schumi 2008.07.30. 16:34:12

Ismét egy nagyon cikk kedves SilverMike!:) Garulálok hozzá!;)

Üdv:Kimi&Schumi(Viv)
süti beállítások módosítása