Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Colin Chapman

2008.05.19. 11:56 :: SilverMike

 Ma lenne 80éves a legendás tervező...
"A Lotusszal vagy világbajnok leszek, vagy meghalok." - Jochen Rindt

 

Igen, 1928 Május 19.én született, főhősünk. Azok, akik nem tudnák ki ő most jól figyeljenek!
Collin volt az a férfi, aki forradalmasította, felpezsdítette a Forma 1 világát. Pontosabban az autótervezést. Más utakon járt, mint az összes többi tervező. Abszurd elképzelései, valamint zseniális találmányai, egyaránt beírták nevét a Forma 1 történelmébe. Ő találta ki a modern vezetőszárnyak elődjét, a szárnyas autót, az ék alakú karosszériát. 1952-ben alapította a legendás, mára klasszikussá váló brit márkát a Lotus-t. A Lotus nevet az istálló Collin felesége után kapta. 1958-ban már a Forma 1 be vezette, csapatát.  Az első nagy sikereket, a Jim Clark vezette autóval érték el, a skót 1963-ban világbajnok lett a csapattal. A '60-as éveben a Chapman, Clark páros uralták a versenypályákat. Kétségtelen, hogy a kor legjobb pilótája vezette, a legjobb autókat. Jim egész karrierét  a Lotusnál töltötte... Sajnos 1968-ban Németországban meghalt, egy olyan Forma 2-es futamon, ami el sem kellet volna indulnia... Sajnos, ekkor a világ figyelme a Lotus autók, és Collin gyengepontjára terelődött. Túlságosan is hajszolta a győzelmet, olyan alkatrészeket épített az autóba amit előre nem tesztelt. Jim helyét a fiatal tehetség Jochen Rindt foglalta el a csapatnál. Aki 1970-ben megnyerte a bajnokságot, igaz monzai halála után. A trófeát felesége vette át. A Lotus utolsó nagy fénykora az 1970-es években volt, a Peterson, Fittipald, Andretti korszakban.  Ekkor forradalmasította Chapman a Forma 1-es tervezést, az ékautó, az oldalsó hűtődoboz, a légterelőszárnyak, aerodinamikai elemek ekkoriban jelentek meg, a techninai palettán. És ekkor mutatkozott be a világnak a legendás Lotus 79. Sokak szerint minden idők legjobb F1-es betontorpedója. Amivel Andretti megnyerte a bajnokságot 1978-ban. Ez volt a Lotus utolsó bajnoki címe. 1980-ban csúfos vereséget szenvedett a Lotus 80-nal, a szárnyas autóval. Ám ezzel az autóval is legendásat alkotott, a teljesen sík aljú autó elindította a szívóhatású autók térhódítását. Collin 1982-ben halt meg, szívinfarktust kapott Angliai otthonában, a Forma 1 elvesztette a legnagyobb elméjét...
 

 

1 komment

Címkék: forma1történelem tervezők/csapatfőnökök

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr22476591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MP 2009.10.04. 21:16:55

Szívroham volt de nincs kizárva hogy a szívrohamot előidézték.
süti beállítások módosítása