Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Mr. E

2008.05.17. 17:44 :: SilverMike

 Ki is Charles Bernard Ecclestone???

 

Ő az az ember akit a világ csak "Bernie"-nek hív. Lehet szeretni, nem szeretni, kritizálni, vagy dicsérni. Azt itt most leszögezem, nélküle mára már nem lenne F1!!! Ezt ne feledjük el!!!
És csak ezután döntsük el hogy ki ő?
 1930-ban született egy Brit kisvárosban! Az autó versenyek világába a '40-es évek végén került be. Akkoriban maga is versenyzett, sőt az 1950'es években maga is indult volna F1-es futamon! Történt ugyanis, hogy megkérte "barátját" Stirling Moss-t a kiváló pilótát, hogy kvalifikálja már őt a Monacói futamra. Ecclestone sisakjában Moss kvalifikálódott is... Persze lebuktak. Miután rájött, hogy pocsék versenyző, az autóverseny üzleti oldalával foglalatoskodott! A Connaught csapattal próbálkozott először, a tehetséges Lewis-Evans menedzsereként működött, de a kiváló brit pilóta Marokkóban meghalt...  Ezután  Bernie, a '60-as években a Lotus, majd személyesen Jochen Rindt menedzselésével próbálkozott. Sajnos az Osztrák halálos balesetet szenved Monzában. Igaz máig ő az egyetlen pilóta, aki halála után nyert VB-t! Mivel, pontelőnyét már nem tudták behozni! 1972-ben megvette a Brabham csapatot! 1975-ben a kor nagy brit csapattulajdonosaival, megalapítja a FOCA-t. Később ez a szervezet, vívja a Forma 1 legnagyobb politikai csatáit a '80-as évek hajnalán, a Forma 1 kereskedelmi jogaiért! Sőt! 1980-ban Spanyolországban egy ellen-futamot is lebonyolítanak. Az Alfa, a Ferrari és még egy csapat részvétele nélkül. Később Jean Marie Balestre a "betonfejű FIA(akkoriban FISA) elnök, a futam eredményé semlegesíti. 1982-ben a "háború végetér! Berni és Jean hirtelen puszi pajtások lesznek, Jean megkapja az "FIA örökös elnöki címét". Igaz 1991-ben sikeresen eltávolította őt Max Mosley... A háborúskodás mellet, Bernie a sportban is kiváló eredményeket mutatott fel, a '80-as években. Két VB-t nyert neki a Brabham-Piquet páros. 1981 és 1983-ban. 1988-ban eladta a csapatot, mert már "alig volt rá ideje". Bizony ekkoriban lett lett PR főnök, elnökhelyettes és minden ami jó. Nem sokkal később, már ő a "Forma 1 mindenható ura".  Az ő érdemei közé tartozik, a Magyar GP életrehívása, életbentartása is! És akik most piszkálják, az új helyszínek beiktatása miatt, emlékezzenek arra miként reagált a világ 1986-ban a "Vörös futamra" Magyarországon a vasfüggöny mögött...
És végül ki-ki döntse el, ki is Mr. E. Egy ravasz, "pénzéhes" üzletember, vagy a Forma 1 megmentője?
 

Szólj hozzá!

Címkék: érdekesség forma1történelem tervezők/csapatfőnökök

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr17474264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása